۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰

20 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید می شود

مجری طرح پرورش ماهی در قفس کشور گفت: با توجه به شیوع بیماری لکه سفید میگو دراستانهای بوشهر و خوزستان پیش بینی می شود میزان تولید میگو از 22 هزار تن سال گذشته به 20 هزار تن برسد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۹۸۱۳
20 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید می شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر سیف الله حقیقی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: میزان خسارت پرورش دهندگان میگو در کشور هنوز مشخص نشده ولی تلاش می شود با کمک صندوق بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت خسارت بتوانیم بخشی از هزینه های تولید پرورش دهندگان میگو در کشور جبران شود.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر میزان تولید آبزیان در کشور حدود 950 هزار تن است که از این میزان 350 هزار تن از محل آبزی پروری و مابقی از دریا تامین می شود این درحالی است که امروز در دنیا بیش از نیمی از تولید آبزیان مربوط به بخش آبزی پروری است.
حقیقی با بیان اینکه صید بی رویه و کنترل نشده، افزایش ورودی آلودگی ها و تخلفات صیادی از جمله مشکلات صید و صیادی در کشور است گفت: براساس سیاستهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه تولید آبزیان باید از 950 هزار تن به 1.5 میلیون تن و سرانه مصرف نیز از 9 کیلوگرم به 14 کیلوگرم برسد.
وی اظهار کرد: هم اکنون سرانه مصرف آبزیان در کشور زیر 9کیلوگرم است این درحالی است که این سرانه در دنیا بسیار بالاتر از این میزان است.
حقیقی تصریح کرد: رسیدن به این آمار و پیش بینی ها نیازمند برنامه ریزی و فراهم کردن زیرساختها است.
وی گسترش آبزی پروری دریایی (پرورش ماهی در قفس) را از جمله راههای رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه در کشور ذکر کرد.
مجری طرح پرورش ماهی در قفس گفت: امروز برای جبران برداشتهای بی رویه آبزیان دریایی توجه به آبزی پروری دریایی یکی از ضروریاتی است که امروز مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار دارد.

برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار