۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴

سواحل بوشهر میزبان 5 میلیون گردشگر در نوروز

پیش بینی می شود در ایام نوروز بالغ بر پنج میلیون مسافر به نوار ساحلی استان بوشهر سفر کنند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۷۹۵
سواحل بوشهر میزبان 5 میلیون گردشگر در نوروز
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان بوشهر در حال آماده سازی برای فعال شدن کمیته های عضو این ستاد در راستای خدمات رسانی مناسب به گردشگران نوروزی استان بوشهر است.
محمد ابراهیم فروزانی افزود: هم اکنون دبیرخانه داخلی این ستاد در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فعال شده است.
به گفته وی، همزمان با آغاز فعالیت ستاد سفرهای نوروزی استان بوشهر، فرمانداری های شهرستان های استان به ویژه در طول نوار ساحلی خود را برای استقبال از حجم عظیم گردشگران نوروزی آماده سازی می کنند.
این مقام مسئول در استان بوشهر افزود: همواره نیمه دوم سال به دلیل حاکم بودن شرایط آب و هوایی مناسب در استان بوشهر، گردشگران زیادی به این استان سفر می کنند اما به دلیل نبود تعطیلات کافی و همزمانی آن با فصل تحصیلی، آنچنان که باید گردشگران به استان بوشهر سفر نمی کنند.
فروزانی در ادامه بیان کرد: استان بوشهر به دلیل دارا بودن آب و هوای مناسب در نوروز هرساله میزبان حجم زیادی از گردشگران نوروزی است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از پنج میلیون نفر مسافر نوروزی وارد استان بوشهر شدند، گفت: بر اساس آمار اعلام شده، استان بوشهر طی سالهای اخیر رتبه دوم کشوری را از نظر میزان جذب مسافر نوروزی به خود اختصاص می دهد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تاکید کرد: پیش بینی می شود نوروز 95 نیز شاهد ورود حداقل پنج میلیون نفر گردشگر به استان بوشهر باشیم.
وی یادآور شد: سال های گذشته اکثر گردشگران ورودی به استان بوشهر از استان های همجوار نظیر کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و فارس وارد استان می شدند اما بر اساس آمار مسافران نوروزی که در سال 94 به بوشهر سفر کردند، مشخص شد بخش عظیمی از مسافران ورودی به بوشهر از استان های تهران و اصفهان به این استان ساحلی کشور سفر کرده بودند.
فروزانی خاطرنشان ساخت: این امر حاکی از آن است که اطلاع رسانی و تبلیغات باعث شده تا گردشگران سراسر ایران با جاذبه های گردشگری بوشهر آشنا و برای سفر به این استان ترغیب شوند.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان، کمیته های مختلفی از جمله اسکان، بازرسی و نظارت، انتظامی، ساماندهی سواحل، امداد و نجات و ... فعالیت دارند که وظایف هر کدام به صورت کامل مشخص شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان بوشهر در ادامه گفته های خود در خصوص اقدامات نوروزی برای خدمات رسانی مناسب به گردشگران عنوان کرد: در طول نوروز نظارت کامل بر واحدهای خدماتی و پذایرایی به طور کامل صورت می گیرد و با متخلفین برخورد خواهد شد.
وی همچنین از تلاش کمیته اسکان برای فراهم کردن فضای اقامتی کافی در استان بوشهر به ویژه شهرستان های ساحلی استان که بیشترین حجم مسافر را به خود اختصاص می دهند خبر داد.
فروزانی در ادامه یادآور شد: تعداد هتل ها و مراکز اقامتی در استان بوشهر در ایام پیک سفر همچون نوروز جوابگوی مسافران نیست.
این مقام مسئول در استان بوشهر تاکید کرد: لذا در این ایام با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان از فضای مدارس نیز برای اسکان مسافران استفاده می شود.
وی همچنین از برپایی کمپینگ های اسکان موقت در طول نوار ساحلی برای اسکان مسافران نوروزی ورودی به استان بوشهر خبر داد و گفت: برپایی این کمپینگ ها همواره مورد استقبال گردشگران واقع می شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اذعان داشت: امیدواریم با برنامه ریزیهای در حال انجام بهترین خدمات را به گردشگران نوروزی ارائه دهیم.
برچسب ها: بوشهر گردشگر
ارسال نظرات
آخرین اخبار