۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

سواحل بندر چابهار پاکسازی شد

مدیر حفاظت محیط زیست چابهار از پاکسازی سواحل بنادر چابهار و کنارک به مناسبت روز هوای پاک خبر داد و گفت: این طرح فرهنگی با حضور اقشار مختلف مردم و مدیران برخی دستگاه ها انجام شد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۹۷۹۲
سواحل بندر چابهار پاکسازی شد

اشرف علی حسنی به مانا گفت: حفظ محیط زیست بخصوص محیط زیست دریایی با توجه به حساسیت های خاص خود باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
مدیرمحیط زیست چابهار در ادامه بیان کرد: بنادر زیبای چابهار و کنارک در بیشتر ایام سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است و با توجه به این مهم باید این سواحل از پاکیزگی برخوردار باشند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر با آموزش ها و فرهنگ سازی های انجام شده مردم منطقه ساحلی همکاری خوبی با حافظان طبیعت دارند و هرگونه اتفاق را سریعا به اداره محیط زیست گزارش می کنند.
حسینی خاطرنشان کرد: با واگذاری امتیاز بهره برداری اسکله صیادی به افراد بومی منطقه خوشبختانه وضعیت اسکله بسیار بهبود یافته و دیگر آثاری از زباله و یا رهاسازی سوخت و روغن در محدوده اسکله مشاهده نمی شود.
وی حفظ گونه های جانوری دریایی که هم از خشکی و هو از دریا بهره می برند را مورد اهمیت عنوان کرد و گفت: در برخی موارد مشاهده شده که لاک پشت های دریایی در فصل تخم ریزی و همچنین خرچنگ ها و صدف ها مورد تخریب قرار می گیرند.
وی حفاظت از محیط زیست دریا و ساحل را به عنوان چشم اندازی مهم در بحث آموزش همگانی عنوان کرد و گفت: در این رابطه طرح ها و برنامه های مختلفی در سطح منطقه در حال اجرا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار