۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

راه اندازی خط دریایی قشم - خصب؛ به زودی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی خط دریایی قشم - خصب در روزهای آتی خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۹۶۶۷
راه اندازی خط دریایی قشم - خصب؛ به زودی
به گزارش مانا از قشم حمیدرضا مومنی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتلداری و صنایع جانبی قشم، افزود: راه اندازی خط دریایی قشم - خصب در روزهای آتی مزیت دیگری برای توسعه گردشگری این جزیره است و تلاش برای بهره گیری از ظرفیت جامعه محلی قشم و توسعه کاشانه های مسافر از دیگر اهداف و برنامه های این سازمان به شمار می رود.
وی اضافه کرد: هم اینک 35 کاشانه مسافر در جزیره قشم فعالیت می کند و اعتقاد داریم که توسعه و تقویت این رویکرد، به توسعه گردشگری جزیره منجر می شود. 
وی همچنین به افتتاح بزرگترین پیست سافاری خاورمیانه اشاره کرد و گفت: این پیست فردا و در زمینی به مساحت 520 هکتار در جزیره قشم افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه قشم در آستانه یک خیز بلند در حوزه گردشگری است، گفت: بسیاری از اقدامات و برنامه های زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم مربوط به این حوزه است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین گفت: عملیات احداث 50 هتل و سرمایه گذاری برای ایجاد 12 اکوکمپ در جزیره قشم آغاز شده است و از این تعداد تا پایان سال جاری، پنج هتل به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: در این چارچوب تمام تلاشمان را می کنیم که از جوامع محلی که به حق در منطقه آزاد قشم ویژگی و مزیت بالایی هستند، به نحو مطلوب بهره ببریم.
مومنی یادآوری کرد: از طرف دیگر جزیره قشم در حوزه صنایع دستی مزیت ها و قابلیت های ارزشمندی دارد که می توان از این ظرفیت ها برای رشد و توسعه منطقه استفاده کرد.
وی با بیان اینکه آموزش بانوان جزیره به صورت جدی پیگیری می شود، گفت: در حوزه آموزش، تفاهم نامه ای نیز با سازمان فنی و حرفه ای امضاء شده است تا حداقل 10 هزار نفر تحت پوشش این آموزش ها قرار بگیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار