۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

برگزاری اجلاس بین المللی کریدور شمال جنوب در باکو

اجلاس بین المللی کریدور شمال جنوب با حضور روسای و نمایندگانی از آذربایجان و ایران در باکو برگزار شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۹۶۲۴
برگزاری اجلاس بین المللی کریدور شمال جنوب در باکومدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در حاشیه برگزاری اجلاس بین المللی کریدور شمال جنوب در باکو در گفتگوی تلفنی به خبرنگار مانا گفت :در این اجلاس روسا و نمایندگانی از دو کشور آذربایجان و ایران شامل روسای بنادر دوکشور، رئیس راه آهن آذربایجان ایران،نماینده حمل ونقل اکراین گرجستان حضور داشتند.
مهندس علی اکبر غنجی هدف از برگزاری این اجلاس را بررسی بهترین راه حمل کانتینر از هند به اکراین از طریق دریا و ریل وجاده عنوان کرد و افزود: استفاده از مسیر شمال جنوب برای انتقال محمولات اروپا به اقیانوس هند و کانال سوئز از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس است.
وی ادامه داد: استفاده از مسیر خلیج فارس ایران، آذربایجان، گرجستان و اتصال به اروپا که موجب کاهش 40 درصدی در مدت زمان حمل محمولات (از 35 روز به 19 روز) می شود از دیگر موارد مطروحه در این اجلاس بود.
به گفته مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در این اجلاس همچنین بر نقش کلیدی ایران در کریدور تاکید شد و نمایندگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حاضر در اجلاس فوق با ارائه بهترین نقطه نظرات بر استفاده از از ظرفیت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جنوب و خزر تاکید کردند.
وی همچنین افزود: اکراینی ها نیز در تلاشند مسیر روسیه را برای جذب مایحتاج خود از خاور دور با این کریدور حذف کنند.
آذربایجان و گرجستان بیشترین نقش را در کریدور شمال-جنوب دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار