۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

هموار بودن صادرات گاز از چابهار به بندر گوادر پاکستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار در آینده ای نزدیک از نعمت گاز برخوردار می شود که این امر راه را برای صادرات به ایالت بلوچستان پاکستان میسر می کند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۹۵۶۹
هموار بودن صادرات گاز از چابهار به بندر گوادر پاکستان

به گزارش مانا، علی اوسط هاشمی در جریان سفر به بندر گوادر پاکستان، اظهار کرد: همکاری در زمینه های گوناگون موجب توسعه دو استان خواهد شد و تحقق این امر مستلزم اراده و پشتکار طرفین است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان آماده هرگونه همکاری در زمینه های گوناگون صنایع بزرگ چون سد سازی، نیروگاه و صنایع دریایی را با پاکستان دارد.
وی با اشاره به مرز طولانی ایران و پاکستان افزود: وجود 900 کیلومتر مرز مشترک و یک پایانه مرزی به هیج وجه زیبنده نیست و نباید بگذاریم زمان هدر رود و نسبت به راه اندازی بازارچه های مشترک مرزی دیگر تصمیم گیری شود.
اوسط هاشمی تاکید کرد: از همه ظرفیت مرز باید بهره جوییم تا تجارت بین دو استان هموار شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایران آمادگی صادرات برق تا سقف هزار مگاوات به پاکستان را نیز دارد.
وی افزود: مولفه ای چون امنیت بستر را برای هر گونه سرمایه گذاری و جهش توسعه ای میسر می کند.
استاندار در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا توان امنیتی خود را در اختیار کشور پاکستان قرار دهد.
رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: وجود ارتش قدرتمند پاکستان و هم افزایی اقتدار نظامی و انتظامی ایران با هم موجب اقبال سرمایه گذاران به این منطقه خواهد شد.
هاشمی گفت: در حال حاضر جغرافیای اسلام مورد تهدید قرار گرفته و صیانت از اسلام نیازمند هم افزایی نظامی کشورهای اسلامی است.
استاندار بیان کرد: انعقاد قرار داد برای صادرات هزار مگاوات برق به کشور پاکستان پس از بررسی های کارشناسی در اولویت قرار دارد.
هاشمی اظهار کرد: احداث خط آهن چابهار به گوادر پاکستان نیز باید مورد توجه طرفین باشد.
وی ادامه داد: راه اندازی خط آهن قطعا برای توسعه دو استان مفید واقع می شود.
به گزارش مانا علی اوسط هاشمی و هیئت همراه در این سفر از روند توسعه بندر گوادر که با مشارکت کارگزار چینی در مدت چهل سال به صورت 6 مرحله اجرا و بهره برداری می شود، بازدید کردند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار