۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲

اراضی بندر خشک منطقه آزاد اروند واگذار می شود

مدیربازرگانی سازمان منطقه آزاد اروند از برنامه این سازمان برای واگذاری اراضی بندر خشک در منطقه شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۹۴۰۹
اراضی بندر خشک منطقه آزاد اروند واگذار می شود

جبار سالم پور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: اراضی بندر خشک در شلمچه و درمحدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند700هکتار است که برای ترانزیت و حمل ونقل کالا به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می شود.
به گفته وی فاز اول بندر خشک در منطقه شلمچه تابستان امسال به بهره برداری رسید و برای توسعه این بندر آماده واگذاری اراضی با کاربری مشخص هستیم.
وی هدف از احداث بندر خشک در محدوده منطقه آزاد اروند را جذب سرمایه گذاران خارجی، کاهش هزینه های حمل و نقل، ایجاد اشتغال و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی بیان کرد و افزود: بندر خشک می تواند سکوی توسعه و آبادانی مناطق خرمشهر و آبادان است و از این فرصت برای رونق تجارت خارجی بخصوص با کشور عراق بهره برد.
منطقه آزاد اروند با بهره مندی از بنادر خرمشهر، آبادان و بازارچه مرزی شلمچه در سال 1384 با تصویب هیئت دولت فعالیت خود را در سطح 17هزار هکتار شروع کرد ولی دو سال پیش در جریان سفر دکتر روحانی به آبادان ، محدوده این منطقه به بیش از 34هزار هکتار رسید.
توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی، رونق گردشگری، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی با استفاده از معافیت های مالیاتی و تخفیف های بازرگانی از اهداف ایجاد منطقه آزاد اروند است.

برچسب ها: اروند
ارسال نظرات
آخرین اخبار