۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸

شلیک موشک ایران در نزدیکی ناو آمریکا

یک مقام سخنگوی نظامی آمریکا روز سه شنبه مدعی شد: یک قایق تندرو ایرانی راکت هایی را در نزدیکی ناو هواپیمابر هری.س.ترومن و دیگری کشتی های جنگی که در حال عبور از خلیج فارس بودند، شلیک کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۵۹۳۱۵
شلیک موشک ایران در نزدیکی ناو آمریکابه گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از خبرگزاری NBC، یکی از مقامات آمریکایی که نامش فاش نشد، به این مطلب اشاره کرد و در ادامه افزود: این قایق تندرو ایرانی در این مانور نظامی راکت هایی را شلیک کرد که تنها 1500 یارد با ناوهواپیمابر فاصله داشتند.
این شبکه خبری افزود: موشک ها به سمت هواپیمابر ترومن یا کشتی های دیگر شلیک نشدند بلکه این اتفاق در نزدیکی آنها رخ داده است.
فرمانده دریایی و سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا گفت: ایران تنها پس از 23 دقیقه هشدار از آغاز مانور، شلیک راکت ها را در نزدیکی ناوهای جنگی و کشتی های تجاری، شروع کرد.
پس از این رخداد هیچ تماسی بین ناوگان ایرانی و آمریکایی برقرار نشد و کشتی ها بدون حادثه خاصی به مسیر خود ادامه داده اند.
NBC همچنین گزارش داد: یک ناوشکن آمریکایی و یک ناوچه فرانسوی نیز در منطقه حضور داشتند.
رینز خاطرنشان کرد: «روشن بود» که ایرانی ها کشتی ها را هدف قرار نگرفته اند. او با این حال اقدام قایق ایرانی را به طرز غیرضروری ای تحریک آمیز و غیرایمن توصیف کرده است.
قابل ذکر است که در طول جنگ ایران و عراق و بعد از انقلاب اسلامی ایران نیروهای آمریکایی و ایرانی در حوزه خلیج فارس با هم برخورد داشته اند.
تهران و شش قدرت جهانی در توافق ژنو متعهد شدند که در مقابل برداشتن تحریم های اقتصادی، از توسعه برنامه هسته ای ایران جلوگیری می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار