۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

پایش زیست محیطی 3300 نقطه از بندر شهید رجایی

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای پروژه سنجش و پایش 3339 نقطه در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به منظور بررسی عوامل زیان آور محیط کار و آلاینده های محیط زیست خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۹۱۵۴
پایش زیست محیطی 3300 نقطه از بندر شهید رجایی
به گزارش مانا، "حمیدرضا محمدحسینی" اظهار داشت: نیروی کار هر کشور به ویژه جوامع در حال توسعه، بخش مهمی از سرمایه ملی و از پایه های توسعه اقتصادی و اجتماعی آن کشور قلمداد می شود.
وی حفاظت از سلامتی نیروی انسانی و بهسازی محیط کار را دارای اهمیتی قابل توجه دانست و ادامه داد: برای پیشگیری از تاثیر مخرب عوامل آسیب زا و فراهم آوری، نگهداری و بالا بردن سطح سلامت نیروی کار و حفظ تندرستی شاغلان، شناسایی دقیق تمامی عوامل زیان آور مربوط به محیط کار، فرآیندها و فعالیت ها و سپس ارزیابی و کنترل آنها راهکاری موثر است .
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با توجه به افزایش روزافزون فعالیت های بندری که به صورت شبانه روزی انجام می شود، اکثر افراد شاغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی که جمعیتی بالغ بر 11 هزار نفر را در بر می گیرد، ناخودآگاه در معرض عوامل زیان آور شغلی قرار دارند که این امر به طور مستقیم و غیرمستقیم احتمال بروز حوادث و بیماری های جسمی و روحی ناشی از کار را در پی دارد.
محمد حسینی شناسایی و ارزیابی عوامل زیان آور محیط کار را به عنوان نخستین گام در جهت کنترل و کاهش این عوامل عنوان کرد و افزود: این اقدام در راستای جلوگیری از بروز حوادث، کاهش بیماری های شغلی، پیشگیری از آلودگی محیط زیست، کاهش هزینه های ناشی از مخاطرات، افزایش رضایت، رفاه و انگیزه کارکنان، کاهش خطای انسانی و در نهایت حفظ سلامت و بهداشت شغلی کارکنان و افزایش بهره وری تمامی عوامل زیان آور محیط کار صورت می گیرد.
به گفته وی، گازهای آلاینده هوا، روشنایی، شدت صوت، ارتعاش،اشعه های UV و IR، گرد وغبار محیطی و فردی، ذرات معلق، بخارات و گازها، ارگونومی، فیوم جوشکاری، خروجی اگزوز، میست روغن، استرس گرمایی، میدان مغناطیسی، امواج رادیویی، آزمایش شیمیایی، فیزیکی و میکروبی آب شرب و آزمایش پساب بهداشتی تصفیه خانه ها از جمله شاخص هایی است که در این پروژه مورد پایش و اندازه گیری قرار گرفت.
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: این پروژه در سطح 3339 نقطه از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی شامل ساختمان مرکزی، اسکله ها، انبارها، محوطه های عملیاتی و اختصاصی شرکت ها، اراضی 200هکتاری، اراضی پشتیبانی، معابر عمومی، بندرخلیج فارس و شهرک های مسکونی اجرایی شد.
برچسب ها: بندر شهید رجایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار