۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

وزارت راه مسئول بازنگری در جاده میان‌گذر دریاچه ارومیه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه احیاء دریاچه ارومیه نجات کشاورزی، زندگی روستاها و مردم منطقه است، گفت:وزارت راه و شهر سازی مسئولیت بازنگری در جاده میان گذر دریاچه را بر عهده دارد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۹۱۳۲
وزارت راه  مسئول بازنگری در جاده میان‌گذر دریاچه ارومیه
به گزارش مانا، معصومه ابتکاربا بیان اینکه هیچ پیشنهادی در رابطه با انتقال آب از کشور ترکیه به دریاچه ارومیه مطرح نشده است، گفت:برنامه های مصوب مراحل اجرایی خود را طی می کند، به طور مستمر میزان پیشرفت پروژه ها،مشکلات و محدودیت ها رصد و رسیدگی می شود.
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به نشست مشترک با اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود:در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت‌ها خوب بوده و در برخی زمینه ها باید سریعتر کار شود.
احیای دریاچه در گروء تامین حقابه آن است
ابتکاربا بیان‌اینکه آموزش کشاورزان و اصلاح الگوی مصرف آبیاری درکشور ضرورت دارد،ادامه داد:کشاورزان منطقه تقریبا 3 برابر بیش از نیاز خود از سفره های آب زیرزمینی و آب های روان آب برداشت می کنند، که حقابه دریاچه باید طی یک برنامه بلند مدت تامین شود.
وی با تاکید براینکه احیاء دریاچه درگروء تامین حقابه آن است،تصریح کرد:پروژه خوبی با همکاری کشور ژاپن و وزارت جهاد کشاورزی برای آموزش کشاورزان در روستاها صورت می گیرد.
مردم درنجات دریاچه نقش اصلی را برعهده دارند
این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه مردم درنجات دریاچه نقش اصلی را برعهده دارند،افزود:احیای دریاچه نجات کشاورزی،زندگی روستاها و مردم منطقه است.
ابتکاربا اشاره به بودجه اختصاصی جهت احیاء دریاچه ارومیه ادامه داد: بودجه موردنیاز از سوی دولت در اختیار ستاد احیاء دریاچه ارومیه قرار داده شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید براینکه بازنگری درجاده میان گذر دریاچه ارومیه بسیار مهم است، تصریح کرد:وزارت راه و شهرسازی مسئولیت بازنگری در این جاده را پذیرفته که مسیر آب برای گردش آب در داخل دریاچه و جلوگیری از رسوب گذاری جاده انجام شد.
برچسب ها: دریاچه ارومیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار