۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

یک قطعه آبزی کمیاب‌، در ساحل بوشهر به گل نشست

رئیس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک قطعه پورپویز ازگونه‌های دلفین‌ها و کوچک‌ترین عضو راسته نهنگ‌ها، در ساحل بوشهر به گل نشست.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۹۱۲۰
یک قطعه آبزی کمیاب‌، در ساحل بوشهر به گل نشست

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، امین طلاب با بیان اینکه یک قطعه آبزی پورپویز در ساحل بوشهر به گل نشست اظهار داشت: پروپویز از گونه دلفین‌هاست و کوچک‌ترین عضو راسته نهنگ‌ها به شمار می‌رود.
وی افزود:این حیوان که بدون باله است پوزه‌ای کوتاه و پهن دارد و طولش به 120 تا 206 سانتیمتر می‌رسد.
رئیس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه یکی از شهروندان بوشهری از وجود یک قطعه پورپویز در ساحل بوشهر خبر داد گفت: با حضور در محل، پس از نمونه برداری از آن، لاشه دفن شد.
طلاب طول بدن این گونه را 135 سانتیمتر عنوان کرد و افزود: به نظر می‌رسد این جانور به علت برخورد با شناور از بین رفته باشد.
وی ادامه داد: پورپویزها یکی از آبزیان خلیج فارس به شمار می‌رود و در آب‌های ساحلی استان بوشهر هم وجود دارد که گاهی به علت برخورد با شناورها یا گیرافتادن در تور صیادان از بین می‌روند.
طلاب با اشاره به این که با توجه به آموزش‌های صورت گرفته مردم به مسائل زیست محیطی حساس شده‌اند گفت: صیادان مراقب باشند چنانچه گونه‌های آبزی دریایی غیر خوراکی در تورشان گرفتار شد، آنها را از تور جدا و رها کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار