۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

به عنوان قدرت دریایی به مسئولیت خود عمل نکرده‌ایم/دولت نباید در همه امور دخالت کند

عمده‌ترین مأموریت قدرت، خلق بخش خصوصی قوی است و زمانی در حوزه دریایی قدرتمندهستیم که شرکتهای خصوصی قدرتمند با ما مذاکره کنند.در غیر اینصورت اعمال این قدرت چه از لحاظ کاربرد داخلی و چه به لحاظ کاربرد خارجی هیچ معنایی ندارد بنابراین باید کمک کنیم که بخش خصوصی قدرتمند بوجودآوریم.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۵۹۰۹۱
به عنوان قدرت دریایی به مسئولیت خود عمل نکرده‌ایم/دولت نباید در همه امور دخالت کندبه گزارش خبرنگار مانا وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز حمل‌ و نقل که شب گذشته در هتل هما برگزار شد صنعت دریایی را جهانی و بدون مرز دانست و در این حوزه از بازیابی نقش ایران در گستره جهانی یاد کرد.
عباس آخوندی با اشاره به اینکه ایران از حیث قدرت نظامی، دریانوردی و بندری دارای قدرت دریایی است و باید از این قدرت به نحو احسن بهره برداری کرد افزود: ایران در یک موقعیت ژئوپلتیک کم نظیری قراردارد و تمام اسناد تاریخی ایران نمایانگر این قدرت دریایی است.
وزیر راه و شهر سازی با تأکید بر تاثیر نظام آموزشی و مدیریت ملی در اقتصاد گفت: ما به عنوان قدرت دریایی به مسئولیت خود عمل نکرده‌ایم، قدرت تنها به معنی اعمال حاکمیت نیست، بلکه باید منافع ملی را تامین کند.
آخوندی ادامه داد : ایران با توجه به نقش تاریخی و ژئوپلتیک خود وظیفه دارد ایمنی کالا و مسافر را تامین کند و هزینه ها اجتماعی و اقتصادی و..عبور از کریدور شمال جنوب و شرق - غرب کاهش دهد
وی اصلی ترین مسئولیت ایران در حوزه حمل و نقل را کاهش هزینه مبادله برای عبور از ایران دانست و بیان کرد: همچنین در سیاست اقتصاد مقاومتی برای افزایش میزان ترانزیت باید هزینه ترانزیت، هزینه قابل رقابت در سطح جهان باشد، ما باید همچنان شاهراه ترانزیتی شمال - جنوب و شرق - غرب باشیم و برای تحقق این هدف باید برنامه ریزی صورت گیرد.
عباس آخوندی با توجه به مفهوم مسئولیت قدرت و تاثیر این مفهوم بر آینده امنیت ملی عنوان کرد: بخش خصوصی قدرتمند در دولت‌های قدرتمند بوجود می‌آید و دولت قدرتمند دولتی است که بتواند سیاست‌گذاری‌ها را تنفیذ کند. نباید درهمه موارد دخالت کند بلکه تنها باید سیاست های ملی را تبیین و اجرا کند
عمده‌ترین مأموریت قدرت، خلق بخش خصوصی قوی است و زمانی در حوزه دریایی قدرتمندهستیم که شرکتهای خصوصی قدرتمند با ما مذاکره کنند.در غیر اینصورت اعمال این قدرت چه از لحاظ کاربرد داخلی و چه از لحاظ کاربرد خارجی هیچ معنایی ندارد بنابراین باید کمک کنیم که بخش خصوصی قدرتمند بوجودآوریم.
وی در پایان اظهار داشت : در حال حاضر 16 خط کشتیرانی بین‌المللی در بنادر ایران پهلو می‌گیرند، این اتفاق بزرگی است که خطوط کشتیرانی دنیا در بنادر ما پهلوگیری برنامه‌‌ای دارند. این نشان از تحول است. بنابراین باید افق دید خود را تنظیم کنیم، مقررات و سیاست گذاریهای درستی را بنا نهیم و همچنین بخش خصوصی هم بتواند با ایجاد شبکه بین المللی حمل و نقل دریایی ما را در بازیابی موقعیت ایران در حوزه دریایی یاری رساند .
برچسب ها: وزیر راه
ارسال نظرات
آخرین اخبار