۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
بهمن ماه

فاز نخست دهکده گردشگری بوشهر افتتاح می شود

فاز نخست دهکده ساحلی گردشگری بوشهر در مساحت 15 هکتار در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۰۳۸
فاز نخست دهکده گردشگری بوشهر افتتاح می شودمعاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جلسه ای به منظور بررسی وضعیت روند ساخت دهکده گردشگری ساحلی بوشهر در محل استانداری بوشهر برگزار شد که طی آن تصمیماتی در خصوص روند واگذاری زیرساختهای ایجاد شده در دهکده گردشگری به سرمایه گذاران بخش خصوصی گرفته شد.                                       
ناصر امیرزاده تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد شرایط راحت تری برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه صدور مجوزهای لازم جهت ساخت امکانات گردشگری دریایی و ساحلی فراهم شود.                                                      
وی در ادامه گفت: هم اکنون شش نفر سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری در دهکده ساحلی گردشگری بوشهر اعلام آمادگی کرده اند.
این مقام مسئول در استان بوشهر یادآور شد: به منظور ایجاد دهکده ساحلی گردشگری بوشهر، حدود 100 هکتار از اراضی ساحلی شهرستان بوشهر از سوی استانداری اختصاص یافته است.                                            
وی در ادامه گفته های خود اظهار داشت: با استفاده از اعتبارات استانی زیرساختهای لازم نظیر سیستم روشنایی، آب، برق و راه دسترسی به این دهکده گردشگری ایجاد شده است.
امیرزاده عنوان کرد: قرار است پس از تکمیل زیرساختهای اولیه در این دهکده ساحلی زیبا، این اراضی ساحلی به منظور ایجاد انواع امکانات گردشگری دریایی و ساحلی در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند قرار داده شود.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه اعلام کرد: در فاز نخست این پروژه هم اکنون امکانات گردشگری در آن توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال ایجاد است، که طی آن به زودی پارک آبی، انواع بازی های ساحلی و رستوران برای خدمات رسانی به گردشگران فعال خواهد شد.                                     
وی یادآور شد: فاز نخست دهکده ساحلی گردشگری بوشهر که شامل 15 هکتار است پیش بینی می شود در ایام دهه فجر به بهره برداری رسد.
وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: با افتتاح فاز نخست دهکده گردشگری بوشهر، گردشگران نوروزی نیز از خدمات گردشگری بیشتری در مقایسه با سالهای گذشته بهره خواهند برد.                                                                                
امیرزاده عنوان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، ساخت اسکله تفریحی و به کارگیری شناورهایی جهت گشت دریایی، رستوران دریایی، هتل، ویلاهای ساحلی و انواع امکانات ورزشی در فازهای بعدی ساخت این دهکده ساحلی گردشگری قرار دارد.                            
به گفته وی، همچنین در این دهکده ساحلی تفریحی امکاناتی جهت ماهیگیری گردشگران نیز در نظر گرفته خواهد شد که خود به تنهایی عامل مهی در جذب گردشگران به این مکان به شمار خواهد رفت.                                      
وی اذعان داشت: از آنجا که دهکده ساحلی گردشگری در ورودی شهرستان بوشهر واقع شده، شرایط برای ورود گردشگران به این دهکده بسیار راحت است.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه بیانات خود متذکر شد: دهکده ساحلی گردشگری بوشهر می تواند به عنوا پایلوت گردشگری دریایی سواحل جنوبی کشور مطرح شود.
به گفته وی، ساخت چنین دهکده ای تاکنون در هیچ یک از سواحل جنوبی کشور سابقه نداشته است و پیش بینی می شود بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.
امیرزاده اذعان داشت: پیش بینی می شود دهکده ساحلی گردشگری بوشهر باعث تحولی بزرگ در گردشگری دریایی خلیج فارس شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار