۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

افزایش 27 درصدی صید شناورهای پرساینر در آبهای عمان

صید ماهیان در آبهای دریای عمان از ابتدای سال جاری تاکنون توسط پنج فروند شناور پرساینر انجام شده که با افزایش 27 درصدی همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۹۸۱
افزایش 27 درصدی صید شناورهای پرساینر در آبهای عمان
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده از ابتدای سال جاری تاکنون، چهار هزار و 700 تن ماهی در آبهای دریای عمان صید شده است.                                   
مختار آخوندی خاطرنشان ساخت: این میزان صید شامل گونه های مختلف ماهیان، توسط پنچ فروند شناور بزرگ پرساینر صید شده اند.
وی تصریح کرد: هر چند شناورهای پرساینر انواع مختلف ماهیان را صید می کنند اما عمدتاً صید آنها به گونه های تن ماهیان اختصاص دارد.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، اظهار کرد: این شناورها در هر سفر خود حداقل هزار و 500 تن ماهی صید می کنند که در نوع خود و در مقایسه با میزان صید توسط لنج های صیادی رقم بسیار قابل توجهی است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: این میزان صید ماهیان توسط شناورهای پرساینر از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 27 درصدی را نشان می دهد.                                                                                         
وی اذعان داشت: البته این پنچ فروند شناور پرساینر گاهی در آبهای اقیانوس هند نیز علاوه بر آبهای دریای عمان جهت صید تن ماهیان وارد می شوند.
به گفته وی، معمولاً شناورهای پرساینر هرساله طی سه سفر در آبهای عمان به صید می پردازند و مابقی آن را به آبهای اقیانوس هند جهت صید ماهیان به ویژه گونه تن ماهیان سفر می کنند.                                                                                  
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، یادآور شد: البته بیش از 800 فروند لنج صیادی از استان سیستان و بلوچستان جهت صید تن ماهیان به آبهای اقیانوس هند اعزام می شوند و سهم قابل توجهی از تن ماهیان اقیانوس هند را صید می کنند.                       
آخوندی در ادامه بیانات خود متذکر شد: لنج های صیادی در هر سفر خود به اقیانوس هند حدود 100 تا 120 هزار تن ماهی صید می کنند.                 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 45 کشور دنیا در آبهای اقیانوس هند به صید تن ماهیان می پردازند، اظهار داشت: آمارهای صید سالانه حاکی از آن است که صیادان ایرانی بعد از کشور اندونزی دارای رتبه دوم در میان سایر کشورها از نظر میزان صید تن ماهیان در آبهای اقیانوس هند هستند.               
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، یادآور شد: بخش عمده ای تن ماهیان صید شده در بازار داخلی به مصرف می رسد.                                                                                                         
آخوندی با بیان این 120 کارخانه کنسروسازی تن ماهی در کشور وجود دارد، اذعان داشت: قابل توجه است که بیش از 80 درصد مواد اولیه کارخانجات تن ماهی کشور از ماهیان صید شده صیادان ایرانی در آبهای دریای عمان و اقیانوس هند تامین می شود.                                                  
به گفته وی، صید تن ماهیان که از اوایل شهریور ماه آغاز شده است تا شروع فصل بادهای مونسون در تیر ماه سال آینده همچنان در آبهای عمان و اقیانوس هند ادامه خواهد داشت.                                                                                                            
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اظهار امیدواری کرد: امسال شاهد افزایش بیشتر صید تن ماهیان در آبهای عمان و اقیانوس هند توسط صیادان ایرانی باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار