۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

رشد 23 درصدی صید کیلکا در خزر

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از رشد 23 درصدی صیدکیلکا دریای خزر از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۹۷۹
رشد 23 درصدی صید کیلکا در خزرمختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 هزار و 500 تن ماهی کیلکا توسط صیادان کیلکاگیر استان های گیلان و مازندران در آبهای دریای خزر صید شده است.                                                                                                     
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: این آمار صید کیلکا در دریای خزر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی را نشان می دهد که رشد قابل قبولی محسوب می شود.                                                                    
وی در ادامه گفت: بر اساس آمار اخذ شده، شش هزار و 300 تن ماهی توسط صیادان استان مازندران صید شده است.                                    
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: همچنین پنج هزار و 200 تن ماهی کیلکا نیز در آبهای اطراف بندر انزلی در استان گیلان از ابتدای سال جاری تا کنون صید شده است.                                                                                                             
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: بر این اساس صید ماهیان کیلکا در استان مازندران با 33 درصد رشد و در استان گیلان با شش درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است که انتظار می رود به تدریج شاهد افزایش صید در این استانها باشیم.
وی اذعان داشت: صیادان کیلکا گیر برای بازسازی ذخایر این گونه ماهیان در فصل تکثیر ماهیان کیلکا به دلیل اینکه ماهیان بسیار ریز هستند، اقدام به صید نکرده اند.                                                                                                                                  
آخوندی افزود: بر این اساس در ماه های فروردین تا خرداد صید ماهیان کیلکا به صورت خودجوش توسط صیادان در استان های گیلان و مازندران تعطیل بود.
وی تاکید کرد: همچنین در سه ماهه تابستان و اوایل پاییز نیز به دلیل طوفانی بودن دریا،تعداد شب هایی که کیلکاگیران به دریا رفتند بسیار اندک بود.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه گفته های خود بیان کرد: انتظار داریم با مساعد شدن شرایط آب و هوایی دریای خزر از این پس تا پایان سال شاهد افزایش صید ماهیان کیلکا در دریای خزر باشیم.                     
وی تاکید کرد: بر این اساس انتظار می رود تا فروردین ماه سال آینده در مجموع شاهد صید حداقل 25 هزار تن ماهی کیلکا در دریای خزر باشیم.
آخوندی خاطرنشان ساخت: هم اکنون در مجموع استان های گیلان و مازندران 72 فروند شناور کیلکاگیر به صید کیلکا اشتغال دارند.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه بیانات خود در خصوص وضعیت صیدکیلکا در سال جاری تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که صید ماهیان کیلکا سال به سال در حال افزایش است که این امر حاکی از بازسازی ذخایر این گونه ماهیان است.                                   
وی گفت: بررسی های علمی حاکی از آن است که تعداد شانه دار مهاجمی که باعث از بین رفتن کیلکاهای دریای خزر شده بود، کاهش چشمگیری یافته است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با تاکید بر اینکه ذخایر کیلکای دریای خزر به پایداری خوبی رسیده اند، اظهار داشت: البته گونه کیلکای آنتونی به دلیل ورود شانه دار مهاجم بسیار آسیب دیده اما وضعیت گونه معمولی کیلکا هم اکنون بسیار بهتر است.
برچسب ها: کیلکا دریای خزر
ارسال نظرات
آخرین اخبار