۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

11.5 میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی صادر شد

رئیس پایانه میعانات گازی عسلویه گفت: با بارگیری 14 فروند نفتکش در این پایانه در آبان ماه 11 میلیون و 500 هزار بشکه میعانات گازی پارس جنوبی صادر شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۸۹۷۴
11.5 میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی صادر شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، ایرج قوامی با بیان اینکه هم اکنون امکان پهلوگیری و بارگیری دو کشتی به صورت همزمان در پایانه صادراتی در عسلویه فراهم شده است اظهار داشت: با تحقق این مهم میعانات گازی تولیدی فاز 12 پارس جنوبی از طریق گوی شناور مستقر در منطقه پارس دو (کنگان) بارگیری و صادر می‌شود.
رئیس پایانه میعانات گازی عسلویه درباره تجربه عملیاتی کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی ایران خاطر نشان کرد: تجربه بالا و آموزش های دوره ای در زمینه خدمات دریایی و فعالیت های تخصصی، سبب شده تا کارکنان این پایانه در شرایط نامساعد جوی نیز بتوانند عملیات پهلودهی و تحویل محموله های صادراتی را انجام دهند.
قوامی با بیان اینکه پایانه میعانات گازی عسلویه از پیشرفته‌ترین پایانه‌های نفتی کشور است گفت: این پایانه با برخورداری از سیستم‌های نوین رایانه‌‏ای، آخرین تکنولوژی اندازه‌‏گیری حجمی میعانات گازی و سیستم های انتقال دیجیتال رایانه‏‌ای از پیشرفته‌ترین پایانه‌های نفتی کشور است.
وی از بارگیری 14 فروند نفتکش در این پایانه در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: از این طریق 11 میلیون و 500 هزار بشکه میعانات گازی پارس جنوبی صادر شود.
قوامی اظهار داشت: در مهرماه امسال نیز 14 میلیون و 725 هزار بشکه میعانات گازی از طریق سه گوی شناور (SPM) در ساحل عسلویه بارگیری شده است.
رئیس پایانه میعانات گازی عسلویه با بیان اینکه در آبان ماه امسال حدود 767 هزار و 634 بشکه میعانات گازی از فاز 12 پارس جنوبی صادر شده است، ادامه داد: در این مدت حدود یک میلیون و 342 هزار بشکه پروپان و 454هزار و 490 بشکه بوتان نیز به شش فروند نفتکش بارگیری و تحویل شده است.

برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار