۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

احیای رودخانه کارون در برنامه ششم

استاندار خوزستان از اختصاص 80 هزار میلیارد ریال برای ساماندهی و احیای رودخانه کارون در طول برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۸۹۴۸
احیای رودخانه کارون در برنامه ششم
به گزارش خبرنگار مانا، دکتر عبدالحسن مقتدایی افزود: احیای کارون از شمال تا جنوب این رودخانه و محل اتصال به خلیج فارس در این طرح پیش بینی شده و شامل ساماندهی فاضلاب ها، پساب ها و زهاب های کشاورزی است. 
وی با اشاره به وضعیت نابسامان رودخانه کارون در دو دهه اخیر اطمینان داد با هزینه کرد این اعتبار در کنار کار فرهنگی و تقویت سازمان های مردم نهاد رودخانه کارون به یکی از قطب های اصلی گردشگری آبی در کشور تبدیل شود.
وی موضوع انتقال آب کارون برای مصارف کشاورزی و صنعتی به فلات مرکزی ایران را رد کرد و گفت: انتقال آب فقط برای مصارف آشامیدنی است ضمن آنکه تامین حق آبه تالاب های شادگان و هورالعظیم مدر نظر قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: موضوع انتقال آب کارون برای مصارف کشاورزی و صنعتی در شورای عالی آب رد شده است و علی القاعده هر تصمیمی در این باره منتفی است.
مقتدایی به طرح های گردشگری آبی که در حاشیه رودخانه کارون در حال اجراست افزود: این طرح های را نباید هجمه ای علیه کارون قلمداد کرد بلکه این طرح ها برای آشتی دادن مردم با طبیعت کارون است.
استاندار خوزستان افزود: پنج طرح گردشگری آبی در کارون تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
رودخانه کارون که به منزله نبض حیات خوزستان است در سالهای اخیر با چالش هایی همچون آلودگی ، کم آبی ، شوری و رسوب گذاری روبرو بوده است.
رودخانه کارون که بزرگترین رودخانه دائمی جنوب غرب ایران است پس از عبور از مناطق مرکزی استان در خرمشهر به اروندرود ملحق می شود و از آنجا راهی خلیج فارس می شود.
برچسب ها: رود کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار