۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
طی 9 ماهه امسال صورت گرفت

ترددبیش از31 هزارمسافراز بندرخرمشهربه کویت و عراق

از ابتدای سال جاری تاکنون 31 هزار و 990 مسافر از طریق بندرخرمشهر به کشورهای کویت و عراق تردد داشته اند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۹۰۰
ترددبیش از31 هزارمسافراز بندرخرمشهربه کویت و عراقمدیر اداره بندر و دریانوردی بندر خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پایانه بین‎المللی خلیج‎فارس در بندر خرمشهر با برخورداری از دو پست اسکله، روزانه قابلیت انتقال یک هزار و 200 مسافر از طریق مرز دریایی به عراق را داراست.                                  
عادل دریس ادامه داد: آمارهای اخذ شده طی نه ماهه نخست امسال حاکی از آن است که از ابتدای سال جاری تاکنون 31 هزار و 990 مسافر از طریق بندرخرمشهر به کشورهای کویت و عراق تردد داشته اند.                                                        
دریس ادامه داد: این آمار در جابجایی مسافران به کویت و عراق از طریق بندر خرمشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد یک درصدی را نشان می دهد.                                                                                     
وی افزود: همچنین آمارهای اخذ شده حاکی است که در طول ایام اربعین سه هزار و 624 مسافر از طریق بندرخرمشهر به عراق سفر کرده اند.
این مقام مسئول در استان خوزستان متذکر شد: سال گذشته سه هزار و 435 نفر زائر از طریق بندر خرمشهر به عتبات عالیات کشور عراق سفر کرده بودند.
وی اذعان داشت: آمار تردد امسال در مقایسه با سال گذشته حاکی از آن است که سفر به عتبات عالیات از طریق شناورهای فعال در بندر خرمشهر امسال با 189 نفر افزایش همراه بوده است.                                                                  
به گفته مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر این زائران توسط سه کشتی فیروزه، برلیان و ایران زمین در ایام اربعین حسینی به بصره انتقال داده شدند.
وی با بیان اینکه کشتی فیروزه ظرفیت حمل 235 نفر، کشتی برلیان 235 نفر و ایران زمین 71 نفر را دارند، یادآور شد: این شناورها تعداد سفرهای خود را به عراق در ایام اربعین افزایش داده بودند تا بهترین خدمات و سرویس دهی به زوار داده شده باشد.                                                                        
دریس خاطرنشان ساخت: مسافت بین بندر خرمشهر تا بندر بصره 12 مایل دریایی است که طی کردن این مسافت توسط شناورهای فعال در این مسیر، حدود یک ساعت به طول خواهد انجامید.                                                                                                                           
این مقام مسئول در استان خوزستان در ادامه در خصوص میزان تخلیه و بارگیری انجام شده در بندر خرمشهر طی 9 ماهه نخست امسال گفت: در این مدت حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر ، قریب به 996هزار و 422 تن رسیده است.                            
به گفته مدیر اداره بندر و دریانوردی بندر خرمشهر، همچنین طی این مدت در بخش صادرات کالا به کشور عراق، 260 هزار و 81 تن کالا بارگیری شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: در این بازه زمانی، تخلیه و بارگیری کانتینر به میزان 37هزار و 373 TEU در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.
دریس، همچنین از تخلیه پنج هزار و 111 دستگاه خودروی وارداتی در بندر خرمشهر از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.                                       
این مقام مسئول در استان خوزستان در ادامه تاکید کرد: آمارهای اخذ شده در اداره بندر و دریانوردی خرمشهر حاکی از آن است که طی 9 ماهه نخست امسال بیش از 10هزار و 633 تن ترانزیت مواد نفتی در بندرخرمشهر انجام شده است.                                                
وی یادآور شد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، تردد 53 هزار و 623 دستگاه وسایل نقلیه سنگین و تردد دو هزار و 347 فروند شناور در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار