۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
دردوران پسا تحریم

ایتالیایی در زیرساخت های پارس شمالی مشارکت می کنند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: شرکت های ایتالیایی برای سرمایه گذاری در زیرساخت های پارس شمالی در دوران پساتحریم مشارکت می کنند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۸۸۹۵
ایتالیایی در زیرساخت های پارس شمالی مشارکت می کنندبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مهدی یوسفی در نشستی با مدیران شرکتهای ایتالیایی در منطقه پارس جنوبی با بیان برخی فرصتهای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: بزرگترین ذخایر گاز جهان در اختیار ایران است و ذخایر گاز میدان مشترک پارس جنوبی 6.8 درصد از کل ذخایر شناخته شده گازجهان تخمین زده می‌شود.
وی نزدیکی به خلیج فارس به عنوان آبراه بین‌المللی و تاثیر آن در تسهیل ورود و صدور کالا‏ از ویژگی‌های منطقه پارس جنوبی و سرمایه گذاری در این منطقه دانست و گفت: در منطقه پارس جنوبی مجتمع بزرگ بندری پارس،‏ اراضی مناسب و در دسترس بودن خوراک اصلی مجتمع های پتروشیمی وجود دارد که این خود از مهمترین مزیتهای سرمایه‌گذاری در این منطقه است.
یوسفی با بیان اینکه هیچ نقطه‌ای در جهان از ظرفیت منطقه پارس جنوبی برخوردار نیست بیان کرد: منطقه پارس جنوبی با داشتن ظرفیت ها و مزیت های مختلف آماده سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس حضور شرکتهای معتبر خارجی را زمینه‌ساز تسریع در توسعه زیرساخت های پارس شمالی دانست و افزود: در جلسه با مدیران و مسئولان شرکتهای ایتالیایی فرصتی فراهم شد تا ضمن معرفی ظرفیت های این منطقه بر همکاری ایران و ایتالیا پس از لغو تحریم ها در منطقه ویژه پارس تاکید شود.
وی با بیان اینکه آنها علاقمندی و آمادگی خود را برای احداث بندر در پارس شمالی اعلام کردند افزود: قرار است موضوعات مطرح شده در این جلسه در یک کمیسیون مشترک بررسی و تصمیم گیری شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار