۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

ابطال مجوزهای واگذاری اراضی ساحلی سیستان

مدیر کل بنادر دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: مجوز تمام واگذاریهای اراضی ساحلی ارگانها که بیش از دو سال از واگذاری آنها می گذرد و غیر فعال هستند باطل شود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۸۸۵۲
ابطال مجوزهای واگذاری اراضی ساحلی سیستان

به گزارش مانا،سیاوش رضوانی در نشستی که با حضور کارشناسان مهندسی سواحل بنادر در بندر چابهار برگزار شد اظهار کرد: بنادر و دریانوردی چابهار به منظور افزایش آگاهی عمومی در خصوص مفاهیم مرتبط با مهندسی سواحل و بنادر و طرح مدیریت یکپارچه منطق ساحلی اقداماتی انجام داده است.
رضوانی از مهمترین اقدامات موجود در این کمیته را برگزاری دو دوره جلسه آموزشی برای مسئولین مربوط شهرستان چابهار و مدیران و معاونین استانداری سیستان و بلوچستان دانست و اضافه کرد:در شهر زاهدان با حضور ارگانهای مربوط توسط اساتید دانشگاه تهران و خواجه نصیرالدین دوره هایی تشکیل شده است.
وی از دیگر اقدامات موجود در این کمیته را اطلاع رسانی از طریق زیرنویس تلویزیون در شبکه استان به مدت یک ماه ، چاپ مقالات مرتبط با مفاهیم مهندسی سواحل در روزنامه های کشوری و استان، برگزاری دوره آموزشی در سطوح مختلف مدیران و برای تشکیل پنجره واحد توسعه سواحل بمنظور تسریع در انجام امورات سرمایه گذاران در منطقه ساحلی عنوان کرد.
دبیر کمیته ساماندهی مدیریت سواحل گفت: کمیته ساماندهی مدیریت سواحل استان سیستان و بلوچستان تا به حال 18 بار بازدید از نواحی شهرستان کنارک و چابهار انجام داده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان تصریح کرد: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم 60 متری سواحل چندین جلسه کارشناسی و مکاتباتی با دانشگاه دریانوردی در موضوع خاکریزی غیر مجاز و با دستگاه های مرتبط انجام شده که خوشبختانه نتایج خوبی در برداشته است.
وی اضافه کرد: هر گونه ساخت و ساز در حوزه سواحل باید با هماهنگی دبیرخانه کمیته و انطباق نقشه مصوب کاربری اراضی صورت گیرد.
این مسئول افزود: تشکیل کارگروه ویژه نظارت بر سواحل با محوریت اداره کل بنادر و دریانوردی با مشارکت ارگانهای شیلات، دادگستری، محیط زیست، منابع طبیعی، امور آب، فرمانداری، شهردای و ... ، انتخاب مکان امن شنا در سواحل کنارک و پی گیری ساماندهی کپرهای صیادی در بندر چابهار از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.
رضوانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تدابیری که در یکسال و نیم که از زمان تاسیس دبیرخانه کمیته می گذرد سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری با رعایت الزامات قانونی و ارائه طرح به دبیرخانه کمیته در قالب "پنجره واحد توسعه سواحل "جهت اخذ استعلام کاربری اراضی با انطباق نقشه های مصوب طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی فعالیت های خود را انجام می دهند.
وی در پایان طرح آب شیرین کن روستای رمین، پرورش قارچ در توابع شهرستان کنارک، پرورش میگو در منطقه گواتر، ساماندهی قایق ها توسط شهرداری کنارک و طرح پرورش ماهی در قفس را از مهمترین طرح های ارسال شده به دبیر خانه دانست .

ارسال نظرات
آخرین اخبار