۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

آب کارون 70سانتیمتر بالا آمد

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در پی بارندگی های شدید باران در مناطق بالادست، سطح آب رودخانه کارون در مقطع اهواز 70سانتیمتر افزایش یافت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۸۷۵۸
آب کارون 70سانتیمتر بالا آمد
محمدرضا شمسایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بالاآمدن سطح آب رودخانه کارون و گل آلودشدن آن در سالهای اخیر کم سابقه بوده است واین نوید خوبی برای تجدید حیات این پهنه آبی کشور است.
وی گفت:در سالهای اخیر وضعیت رودخانه کارون به علت خشکسالی های متوالی مناسب نبود و با مشکلات زیادی روبرو بود ولی به برکت بارندگی های اخیر وضعیت آن تاحدود زیادی بهبود یافته است.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در ادامه افزود:با افزایش دبی رودخانه کارون ، میزان شوری و آلودگی آن کاهش یافته است.
شمسایی ابراز امیدواری کرد: با تداوم بارش درسال آبی جاری ، نگرانی ها در خصوص تامین آب کشاورزی و شرب که بیشتر آن از رودخانه کارون تامین می شود برطرف گردد.
در پی بارندگی های مناسب پاییزی ، هزاران پرنده مهاحر از مناطق سیبری و اروپای شمالی در سواحل پرآب کارون فرودآمدند و طبیعت بسیار زیبایی را خلق کردند.
با وجود بارش های خوب در سال زراعی جاری ، دوستداران محیط زیست همچنان تاکید می کنند آب رودخانه کارون نباید برای مصارف کشاورزی و صنعتی به مناطق مرکزی ایران انتقال یابد.
رودخانه کارون که بزرگترین رودخانه دائمی کشور است در سالهای اخیر با چالش هایی همچون شوری و آلودگی رو برو بوده است.
کارون که از مناطق مرکزی خوزستان می گذرد پس از مشروب کردن اراضی کشاورزی و تامین آب شرب بیش از سه میلیون نفراز شهروندان خوزستانی در خرمشهر به اروندرود ملحق می شود و سپس راهی خلیج فارس می شود.
رودخانه کارون تا دهه 30 قابل کشتیرانی بود و کشتی های تجاری تا اهواز می آمدند.
برچسب ها: کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار