۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

برداشت میگو از استخرهای پرورشی بوشهرپایان یافت

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با پایان یافتن برداشت میگو از استخرهای پرورشی سایت‌های ساحلی استان بوشهر بیش اهشت هزار و 800 تن میگو برداشت شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۸۷۲۸
برداشت میگو از استخرهای پرورشی بوشهرپایان یافت

حسین بهمنیاری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه اراضی پرورش میگو امسال با مشکلات بیماری لکه سفید مواجه شدند اظهار داشت: استان ساحلی بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در پرورش آبزیان است که دراین راستا پرورش میگو درسایت‌های پرورشی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در سه هزار و 800 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر بچه میگو ذخیره سازی شد گفت: در بیش از 10 سایت ساحلی استان بوشهر بیش از 1.3 میلیارد قطعه بچه میگو ذخیره سازی شد که برخی از اراضی با بیماری لکه سفید مواجه شدند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بیماری لکه سفید میگو بر اثر بی توجهی پرورش دهندگان در نفوذ برخی آبزیان به اراضی پرورشی میگو ایجاد می‌شود گفت: امسال پیش بینی شده بود بیش از 14 هزار تن میگو از استخرهای پرورشی برداشت شود که بر اثر بی توجهی برخی از میگوها تلف شدندو میزان برداشت میگو به شدت کاهش یافت.
بهمنیاری با بیان اینکه تمامی پرورش دهندگان قبل از شروع فعالیت پرورش میگو آموزش‌های لازم برای مقابله با بیماری لکه سفید فرا گرفته‌اند خاطرنشان کرد: پرورش‌دهندگان آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ویروس بیماری لکه سفید و دیگر امراض به اراضی پرورش فرا گرفته‌اند ولی برخی پرورش دهندگان نسبت به این موضوع بی توجهی کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه استخرهای پرورش میگو به این ویروس مبتلا شدند افزود: به سبب تلف شدن برخی از میگوها برداشت زود هنگام آغاز شد و حدود 8 هزار و 800 تن میگو از سایت‌های پرورشی استان بوشهر برداشت شد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: برخی از استخرهای پرورشی تحت پوشش بیمه بودند که خسارت وارده از طریق بیمه پرداخت می‌شود و برخی نیز که بیمه نبودند راهکارهای لازم در نشست‌های تخصصی ارائه شده است.
بهمنیاری اضافه کرد: بیماری لکه سفید به صورت نشانه‌هایی روی پوست میگو ظاهر و پوست را از بین می‌برد ولی مصرف آن برای انسان هیچ ضرری ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار