۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

نجات دو سرنشین قایق صیادی در آبهای دریای عمان

دو نفر از سرنشینان قایق صیادی که در فاصله 20 مایلی بندر چابهار در آبهای دریای عمان سرگردان بودند توسط تیم جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان پس از 8 ساعت نجات یافتند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۸۶۸۲
نجات دو سرنشین قایق صیادی در آبهای دریای عمان
به گزارش مانا ، قاسم دلیر مسئول مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان دراین باره گفت : سرنشینان قایق صیادی در محدوده 20 مایلی بندر چابهار مشغول ماهیگیری بودند که متاسفانه پس از اتمام سوخت دچار سرگردانی شدند.
وی افزود:  بعد از عدم مراجعه 36 ساعته به خشکی، خانواده صیادان با مراجعه به اداره کل جهت کمک به گمشدگان، بلافاصله تیم جستجو با همکاری ارگانهای نیروی دریابانی، نیروی دریایی سپاه و ارتش بلافاصله به جستجو در منطقه مختلف دریای عمان حضور پیدا کردند.
وی ادامه داد: خوشبحتانه تیم جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی با 8 ساعت گشت زنی به صورت رفت و برگشتی (الگوی بین المللی جستجو نجات دریایی آزاد) توانست افراد سرگردان را نجات را نجات دهند.
دلیر در توصیه به صیادانی که  قصد ماهیگیر در فواصل دور را دارند گفت:صیادان باید  به صورت گروهی برای ماهیگیری حرکت کنند تا در مواقع بحران بتوانند یکدیگر را نجات دهند واز طرفی ، همراه داشتن دستگاه (GPS) جی پی اس، تغذیه و بنزین به اندازه کافی از جمله نیازهای ضروری است .
وی اظهار داشت : شماره 15500 مرکز جستجو و نجات دریایی در مواقع اضطراری آماده پاسخگویی است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار