۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷

پرورش خیار دریایی توسط چینی ها در چابهار

پرورش خیار دریایی توسط سرمایه‌گذاران چینی در چابهار در حال انجام است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۸۶۳۳
پرورش خیار دریایی توسط چینی ها در چابهار

به گزارش مانا،نخستین جلسه هم اندیشی درخصوص تسهیل سرمایه گذاری آبزی پروران و تعیین تکلیف اراضی مستعد پرورش میگو با حضور مدیرکل واگذاری اراضی سازمان اراضی کشور و جمعی از سرمایه گذاران حوزه آبزی پروری در شیلات استان سیستان وبلوچستان برگزار شد.
گلشنی سرپرست اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان ،گزارشی از ظرفیتهای آبزی پروری مانند پرورش میگو، جلبک، خیار دریایی، پرورش ماهیان دریایی در قفس و تاثیر آن در امنیت و اشتغال منطقه ارائه کرد و از مدیرکل واگذاری اراضی کشور خواست تا با تعیین تکلیف و واگذاری اراضی مستعد پرورش آبزیان به سرمایه گذاران سبب دلگرمی و اطمینان خاطر آنها گردند.
وی همچنین به طرحها و پروژه های بزرگ و در حال انجام شیلاتی در منطقه مانند پرورش خیار دریایی توسط سرمایه گذاران چینی و پرورش ماهیان دریایی در قفس اشاره کرده و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده تا ۲۰ آذرماه سالجاری به آب اندازی قفس ها انجام خواهد شد.
گلشنی با توجه به نگاهی که مسئولین کشوری ،استانی و شهرستانی از جمله استاندار و فرماندار چابهار به توسعه این پروژه ها دارند و هم گرایی که بین مسئولان دستگاههای مختلف و سرمایه گذاران ایجاد شده اظهار امیدواری کرد که توسعه سواحل مکران که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست هرچه زودتر عملیاتی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار