۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
هفته آینده انجام می‌شود:

برگزاری رزمایش تخصصی زیرسطحی ارتش در دریای عمان

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: رزمایش زیرسطحی تخصصی نیروی دریایی با حضور زیردریایی های کلاس طارق و غدیر به مناسبت هفتم آذر، هفته آینده در محدوده دریای عمان برگزار می شود.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۸۵۸۶
برگزاری رزمایش تخصصی زیرسطحی ارتش در دریای عمانبه گزارش مانا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه بهره‌برداری از دستاوردهای پایگاه دریایی ارتش در بوشهر اظهار کرد: هدف از برگزاری این رزمایش تخصصی به نمایش گذاشتن توان زیرسطحی‌های نیروی دریایی و افزایش آمادگی خود برای مقابله با تهدیدهای دشمن است.
وی اضافه کرد: ناامنی‌های کشور یمن می‌تواند برای ناوگان تجاری ما ناامنی به وجود آورد ولی این حضور ناوگان نظامی جمهوری اسلامی است که امنیت را برای ناوگان‌های تجاری به وجود آورده است.
سیاری با اشاره به حضور ناوگروه 36 نیروی دریایی در دریا افزود: ناوگروه 37 نیروی دریایی 10 آذر به دریا می رود و محل ماموریت این ناوگروه در دریای سرخ و باب المندب تعیین شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: همچنین ناوگروه سی و هشتم اسفند ماه به دریا عزیمت می کند و مسیرهای جنوب شرق آسیا، مدیترانه و آفریقای جنوبی برای این ناوگروه پیش بینی شده است و باید در این زمینه تصمیم گیری شود.
وی یادآور شد: امروز اگر امنیت در عرصه دریا می خواهیم و در سایه امنیت به دنبال پیشرفت و توسعه کشور هستیم به طور قطع نیروی دریایی می خواهیم که بتواند امنیت را برقرار کند.
سیاری افزود: این امنیت در عرصه دریا در آبهای سرزمینی و در آبهای آزاد امروز از سوی نیروی دریایی راهبردی ارتش تامین می شود.
وی اظهارکرد: امروز ناامن کردن مسیر عبور و مرور کشتی های تجاری و نفتکش از سوی دزدان دریایی مطرح است که با اقتدار این امنیت از سوی نیروی دریایی راهبردی ارتش برای ناوگان های تجاری برقرار شده است.
سیاری افزود: این اقتدار نیروی دریایی و توان رزمی ما می‌تواند این امنیت را برقرار کند و این بیانگر نقش نیروی دریایی در برقراری امنیت در منطقه و فرا منطقه بسیار حائز اهمیت است.
وی درباره تجهیزات نیروی دریایی گفت: با توجه به وجود امکانات تعمیراتی برای یگان های دریایی، امروز برای تعمیر، نگهداری و نوسازی یگان ها نیازی به کشورهای دیگر نداریم و به همت نیروی انسانی توانمند موجود توانسته ایم امکانات مورد نیاز را به روز کنیم.
سیاری تاکید کرد: اقتدار امروز نیروی دریایی در عرصه دریا به طور کامل یک اقتدار بومی است و افتخار می کنیم که این اقتدار و امنیت به همت بلند دریادلان برقرار شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار