۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

شناور صیادی در آبهای اقیانوس هند گرفتار شده است/ هنوز ربودن شناور مشخص نیست

روز گذشته یک فروند شناور صیادی با شماره پلاک 4.3810 که چندی پیش از بندر کنارک به منظور صید تن ماهیان عازم اقیانوس هند شده بود، با ارسال پیامی به سایر شناورهای اطرافش درخواست کمک کرده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۵۸۰
شناور صیادی در آبهای اقیانوس هند گرفتار شده است/ هنوز ربودن شناور مشخص نیستمعاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اخبار مبنی بر ربوده شدن یک فروند شناور صیادی ایرانی در آبهای سومالی توسط دزدان دریایی گفت: از زمان اعلام این خبر در روز گذشته، کارشناسان ویژه ای از سازمان شیلات ایران به شهرستان چابهار برای پیگیری موضوع اعزام شدند تا درخصوص صحت این خبر تحقیقات لازم انجام شود.
علی اصغر مجاهدی عنوان کرد: بررسی ها نشان داد که روز گذشته یک فروند شناور صیادی با شماره پلاک 4.3810 که چندی پیش از بندر کنارک به منظور صید تن ماهیان عازم اقیانوس هند شده بود، با ارسال پیامی به سایر شناورهای اطرافش درخواست کمک کرده است.
وی تاکید کرد: خبر گرفتاری این شناور صیادی از سوی سایر صیادان به مسئولان مربوطه اعلام شده است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: بررسی ها برای ردیابی این شناور گرفتار شده همچنان توسط سازمان شیلات ایران و نیروهای دریابانی ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه تا کنون خبری از وضعیت این شناور به دست نیامده است، اظهار داشت: با این وجود نمی توانیم به طور قطعی اعلام کنیم که این شناور گرفتار دزدان دریایی شده است، چرا که پیام ارسالی از سوی شناور گرفتار شده به سایر شناورها فقط درخواست کمک بوده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه هم اکنون صیادان 45 کشور در آبهای اقیانوس هند به صید تن ماهیان مشغولند گفت: بررسی ها و جستجوها از طریق آنها نیز ادامه دارد.
لازم به ذکر است، هر ساله پس از اتمام بادهای مونسون در اوایل شهریور ماه، بیش از هزار فروند از شناورهای صیادی چابهار و کنارک برای صید تن ماهیان به اقیانوس هند اعزام می شوند و صید آنها تا اواخر تیرماه سال بعد ادامه خواهد داشت.
ایران پس از اندونزی از نظر بیشترین میزان صید تن ماهیان اقیانوس هند رتبه دوم را داراست.
گفتنی است، فرودین ماه امسال، یک فروند از شناورهای صیادی ایران گرفتار دزدان دریایی سومالی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار