۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
طی هشت ماهه نخست امسال

درآمد گمرک بندر امیرآباد به707 میلیارد ریال رسید

ترانزیت خارجی از بندر امیرآباد طی هشت ماهه نخست امسال به 91 هزار و 338 تن کالا به ارزش 75 میلیون و 293 هزار دلار رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۵۶۲
درآمد گمرک بندر امیرآباد به707 میلیارد ریال رسید
مدیر کل اداره گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده طی هشت ماهه گذشته، 549 هزار و 515 تن به ارزش 51 میلیون و 306 هزار از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد صادر شده است.
امیر جمشیدی ادامه داد: این کالاها شامل سیمان، کلینکر، سنگ آهن و مصنوعات فولادی به صورت عمده به کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان،قزاقستان و افغانستان صادر شده اند.                                            
وی خاطرنشان ساخت: همچنین در این مدت 838 هزار و 219 تن کالا به ارزش 259 میلیون و 232 هزار دلار از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد واردات صورت گرفته است.                                                         
جمشیدی بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی به کشور از طریق گمرک امیرآباد شامل غلات، آهن آلات، ماشین آلات و قطعات صنعتی بوده که از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکیه، ترکمنستان و چین وارد کشور شده اند.                                          
وی در ادامه اظهار کرد: طی هشت ماهه نخست امسال 91 هزار و 338 تن کالا به ارزش 75 میلیون و 293 هزار دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ترانزیت خارجی صورت گرفته است.
مدیر کل اداره گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اذعان داشت: عمده کالایی که از طریق این گمرک ترانزیت خارجی شده است، بنزین بوده است.
وی یادآور شد: همچنین 181 هزار و 678 تن کالا به ارزش 46 میلیون و 68 هزار دلار از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ترانزیت داخلی شده است.
جمشیدی عنوان کرد: درآمد گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد طی هشت ماهه نخست سال جاری 707 میلیارد ریال برآورد شده است.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران ، این آمار در آمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با هشت درصد افزایش همراه بوده است.
وی متذکر شد: طی هشت ماهه نخست امسال گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در مقایسه با سایر گمرکات کشور از نظر وزن در رتبه چهارم قرار گرفت است.
مدیر کل اداره گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اذعان داشت : همچنین این اداره در بخش صادرات طی مدت یاد شده در رتبه هیجدم قرار داشته است.
وی در ادامه در خصوص میزان تخلیه و بارگیری طی آبان ماه از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد نیز گفت: طی ماه گذشته پنج هزار و 234 تن کالا به ارزش چهار میلیون و 585 هزار دلار از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ترانزیت شده است.
این مقام مسئول در استان مازندران عنوان کرد: کالاهای ترانزیت شده شامل بنزین و آهن آلات بوده است.
جمشیدی تاکید کرد: ترانزیت داخلی انجام شده در سال گذشته 26 هزار و 549 تن کالا به ارزش پنج میلیون و 978 هزار دلار بوده است.
به گفته وی، طی ماه گذشته در مجموع 66 هزار و 127 تن کالا به ارزش پنج میلیون و 888 هزار دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد صادر شده است.
وی اذعان داشت: این کالاها شامل سیمان، کلینکر، سنگ آهن و مصنوعات فولادی به صورت عمده به کشورای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان،قزاقستان و افغانستان صادر شده اند.
مدیر اداره گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بیان کرد: همچنین در آبان ماه 123 هزار و 750 تن کالا به ارزش 33 میلیون و 512 هزار دلار از این گمرک وارد کشور شده است.
وی تاکید کرد: عمده کالاهای وارداتی به کشور از طریق گمرک امیرآباد شامل غلات، آهن آلات، ماشین آلات و قطعات صنعتی بوده که از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکیه، ترکمنستان و چین وارد کشور شده اند.
جمشیدی در خاتمه سخنان خود یادآور: در آمد گمرک امیرآباد در آبان ماه به 101 میلیارد ریال رسید.
برچسب ها: گمرک امیرآباد
ارسال نظرات
آخرین اخبار