۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

تحول بازارجهانی گاز با ورود ایران به این عرصه

تحلیلگر بانک سرمایه گذاری آمریکا از تقویت بازار حمل‌ونقل LNG و LPG جهان با ورود ایران به این عرصه خبر داد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۸۵۵۷
تحول بازارجهانی گاز با ورود ایران به این عرصهبه گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت های حمل ونقل LNG و LPG بیشترین سود را از ورود دوباره ایران به بازارهای جهانی خواهند برد.
براساس این گزارش، "بنجامین نولان" به عنوان تحلیلگر بانک سرمایه گذاری آمریکا، کاهش تحریم‌ها و موانع بر سر راه ایران، موجب افزایش تولید حمل و نقل محصولات پالایشگاهی و شیمیایی به علاوه LPG در اواسط سال 2016 خواهد شد.
وی افزود: ذخایر استفاده نشده گاز ایران به توسعه صنعت LNG کمک خواهد کرد.
در این میان شرکت های آمریکایی حمل و نقل گاز نظیر گلار و هلدینگ نویگیتر از جمله شرکت هایی هستند که بیشترین بهره را از این رخداد خواهند برد.
به هر حال نولان با توجه به دشواری های ورود دوباره شرکت ملی نفتکش ایران و حجم ذخیره شده نفت توسط این کشور را علائم خوبی برای تأثیر قوی ورود دوباره ایران به بازارها ندانست.
رشد آهسته بازار نفت
در مجموع رشد صادرات نفت آهنگ آهسته تری به خود می گیرد و ناوگان ایرانی این رشد را از آن خود خواهند کرد.
تحلیلگران معتقدند اگر چه شاهد افزایش صادرات نفت در سال 2016 از سوی ایران خواهیم بود اما ناوگان تحریم شده این کشور نیز پس از تحریم‌ها شروع به کار کرده و در نتیجه تغییر چندانی در عرصه حمل نفت جهانی نخواهیم داشت.
سؤالات و شبهات در خصوص شانس شرکت گلار برای کار با ایران زمانی قوت گرفت که خبرگزاری فارس در ابتدای ماه جاری از مذاکرات شرکت ملی صادرات گاز ایران با یک شرکت اروپایی در خصوص اجرای پروژه سازه شناور LNG خبر داد.
به هر حال شبهات زیادی در خصوص انجام فعالیت مستقیم میان گلار LNG آمریکا و ایران وجود دارد.
برچسب ها: گازبر
ارسال نظرات
آخرین اخبار