۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

ترمینال مسافربری بندر آبادان راه اندازی می شود

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی آبادان از راه اندازی ترمینال مسافربری در این بندر با هدف راه اندازی خطوط مسافرتی دریایی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق و بنادر داخلی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۵۴۸
ترمینال مسافربری بندر آبادان راه اندازی می شود رضا سفاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: یکی از مهمترین اهداف تعیین شده از سوی اداره بنادر و دریانوردی آبادان راه اندازی خطوط شناورهای مسافری از طریق این بندر است که در این خصوص مذاکراتی با کشتیرانی والفجر صورت گرفت و قرار بود در ایام اربعین حسینی امسال شاهد راه اندازی خط مسافری از بندر آبادان به بصره باشیم تا به این ترتیب بتوانیم بخشی از زائران را از طریق بندر آبادان به عتبات عالیات مشرف کنیم.
وی با بیان اینکه امیدواریم به زودی این امر توسط این شرکت کشتیرانی تحقق یابد گفت: امید می رود ظرف 10 روزی که به اربعین حسینی باقی مانده، نخستین خط مسافربری از بندر آبادان به بندر بصره راه اندازی شود.                          
وی گفت: چنانچه از سوی شرکت کشتیرانی والفجر در امر ترددهای مسافرت های دریایی از بندر آبادان پاسخی دریافت نکنیم با سایر شرکت های کشتیرانی وارد مذاکره خواهیم شد تا بتوانیم قراردادی را در این راستا منعقد کرده و نخستین خط مسافربری را از این بندر راه اندازی کنیم.
به گفته مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی آبادان، این بندر از پتانسیل بسیار بالایی برای ایجاد خطوط مسافرت های دریایی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق برخوردار است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحقق این امر مهم در بندر آبادان باشیم.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی آبادان تصریح کرد: همچنین این امکان وجود دارد که از بندر آبادان به مقصد سایر بنادر داخلی کشور نیز خطوط دریایی ایجاد شود که تحقق این امر بدون شک تاثیر بسزایی در امر گردشگری دریایی خلیج فارس خواهد داشت.
وی در ادامه به راه اندازی ترمینال مسافربری در بندر آبادان اشاره کرد و گفت: این ترمینال با هدف تقویت گردشگری دریایی در دو بخش درون مرزی و برون مرزی در دستور کار اداره کل بنادر دریانوردی آبادان قرار گرفته است.
این مقام مسئول در استان خوزستان با بیان اینکه هم اکنون ساختمان ایجاد ترمینال مسافری بندر آبادان مهیاست، اظهار کرد: حتی تا حدودی این ساختمان به امکانات ترمینالی مجهز است اما نیازمند تکمیل بیشتر برای راه اندازی نهایی است.
وی خاطرنشان ساخت: در همین راستا قصد داریم با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به تکمیل و راه اندازی ترمینال مسافربری آبادان اقدام کنیم تا به این ترتیب هر چه سریعتر شاهد فعالیت ترمینال مسافربری و توسعه حمل و نقل دریایی مسافربری در منطقه باشیم.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی آبادان اظهار کرد: تاکنون با برخی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این راستا مذاکراتی صورت گرفته است که امید می رود هر چه سریعتر عملیات اجرایی تجهیز ترمینال مسافربری آبادان و بهره برداری از آن صورت گیرد.
سفاری عنوان کرد: با راه اندازی خطوط مسافری دریایی از بندر آبادان در مسیر بنادر داخلی و کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عراق شاهد توسعه هر چه بیشتر فعالیت های بندری در آبادان خواهیم بود.
وی به ترافیک موجود در محوطه تحت مدیریت اداره بنادر و دریانوردی آبادان اشاره کرد و گفت: هم اکنون در این محوطه با محدودیت فضا روبه رو هستیم.
این مقام مسئول در استان خوزستان بیان کرد: به منظور رفع این مشکل اقداماتی صورت گرفته است که مهمترین آن مذاکره با سازمان منطقه آزاد اروند برای در اختیار گذاشتن بخشی از فضای موجود در پشت اراضی تانک فارم به اداره بنادر و دریانوردی آبادان بوده است.
سفاری در پایان اذعان داشت: در مذاکرات صورت گرفته این امر مورد موافقت مسئولان منطقه آزاد اروند واقع شده که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این خواسته اداره بنادر و دریانوردی آبادان از سوی منطقه آزاد اروند باشیم.
برچسب ها: بنادر آبادان
ارسال نظرات
آخرین اخبار