۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

تردد30 هزار مسافر از بندر خرمشهر طی 8 ماهه گذشته

از ابتدای سال جاری تا کنون 247 هزار و 772تن کالا از طریق بندر خرمشهر به کشور های حاشیه خلیج فارس به ویژه عراق صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۵۴۷
تردد30 هزار مسافر از بندر خرمشهر طی 8 ماهه گذشته
مدیر کل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر ، به حدود 961هزار و 696 تن رسیده است.
ورود بیش ازچهار هزار خودروی وارداتی به خرمشهر 
عادل دریس در ادامه با بیان اینکه در بازه زمانی یاد شده، تخلیه و بارگیری کانتینر به میزان 35هزار و 841 TEU در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است افزود: همچنین طی هشت ماهه نخست امسال چهار هزار و 974 دستگاه خودروی وارداتی در این بندر تخلیه شده است .
دریس در ادامه از ترانزیت بیش از 10هزار و 633 تن مواد نفتی در بندرخرمشهر از ابتدای سال جاری تا کنون در بندر خرمشهر خبر داد و گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، تردد 51 هزار و 762 دستگاه وسایل نقلیه سنگین و دو هزار و 249 فروند شناوردر بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.
وی در ادامه افزود: همچنین طی این مدت در بخش صادرات کالا به کشور عراق، 247 هزار و 772تن کالا بارگیری شده است.
به گفته این مقام مسئول در استان خوزستان، عمده بار صادراتی از این بندر، مصالح ساختمانی و مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و به ویژه عراق بوده است.
مدیر کل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر تاکید کرد: با رشد بی سابقه صادرات به کشور عراق در سال های اخیر از سوی کشورهای همسایه، بندرخرمشهر نیز اقدام به برنامه ریزی بیشتر با هدف صادرات به کشور عراق کرده است که تا کنون توانسته است در این امر موفق عمل کند.
دریس در ادامه تصریح کرد: با توجه به رشد روزافزون صادرات به کشور عراق، بندرخرمشهر بهترین بستر لازم جهت این موضوع را با مجهز شدن به تجهیزات مدرن و اختصاص ترمینال جنرال کارگو در این خصوص با جدیت فراهم کرده است. 
مدیر کل اداره بندر و دریانوردی بندر خرمشهر در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمار اخذ شده، طی هشت ماهه سال جاری 30 هزار و 806 مسافر از طریق بندرخرمشهر تردد داشته اند.
وی اذعان داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی در روزهای آتی استقبال بیشتر زائران را از طریق مسیر دریایی بندرخرمشهر- بصره پیش بینی می کنیم.
افزایش انتقال زواراربعین از مرز دریایی خرمشهر-بصره
دریس با اشاره به اینکه کشتی فیروزه متعلق به کشتیرانی والفجرظرفیت حمل 235 نفر، کشتی برلیان 235 نفر و ایران زمین 71 نفر را دارند، خاطرنشان ساخت: تعداد سفرهای این شناورها در ایام نزدیک به اربعین حسینی به دلیل تقاضای زوار چندی روزی است که افزایش یافته است.
به گفته وی، سفرهای دریایی در مسیر خرمشهر- بصره هم اکنون روزانه دو بار انجام می شود که از امروز این سفرها به سه بار در روز افزایش خواهد یافت تا بتوانیم بهترین خدمات را زائران ارائه دهیم.
این مقام مسئول در شهرستان خرمشهر متذکر شد: به طور کلی در این ایام عزاداری، بندرخرمشهر مقدمات لازم جهت جابجایی روزانه بیش از یک هزار نفر زائر در نظر گرفته شده است که امید می رود بتوانیم بهترین خدمات رسانی را به زوار داشته باشیم.
مدیر اداره بندر و دریانوردی بندر خرمشهر در ادامه گفته های خود یادآور شد: بندرخرمشهر دارای پنج اپراتور فعال است که در بخشهای جنرال کارگو، کانتینری، مسافری، خودرو و نفتی فعالیت می کنند. 
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اپراتورهای بندرخرمشهر ترمینال اپراتوری کانتینری است که در قالب یک قرارداد 15 ساله در بندرخرمشهر عملیات راهبری ترمینال را به عهده دارد، اذعان داشت: بندرخرمشهر در جهت افزایش عملیات بندری و نزدیک شدن به ظرفیت اسمی خود مانند جنگ تحمیلی به پنج میلیون تن در سال اقدام به تجهیز بندر در بخش پسکرانه جهت ایجاد یک ترمینال جدید کانتینری مدرن کرده است. 
وی اظهار امیدواری کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به سرمایه گذاری در اراضی بندر خرمشهر بیش از پیش ترغیب شوند تا بتوانیم به این ترتیب شاهد ارتقاء فعالیت های توسعه ای بندر خرمشهر باشیم.
برچسب ها: خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار