۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

افزایش تخلیه و بارگیری غلات در بندر امیرآباد

تخلیه و بارگیری انواع غلات در بندر امیرآباد تا پایان آبان ماه 32 درصد رشد داشت.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۸۵۳۸
افزایش تخلیه و بارگیری غلات در بندر امیرآباد
به گزارش مانا، مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبرگفت: طی هشت ماهه سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال 93، تخلیه و بارگیری غلات در این بندر با افزایش مواجه بود، به طوری‌ که با تخلیه 452 هزار و 777 تن جو، 409 هزار و 226تن گندم، 81 هزار و 847 تن ذرت و 492 تن محصولات کشاورزی، دامی و احشام مجموع غلات وارد شده و تخلیه شده در این بندر از 770 هزار و 678 تن تا پایان آبان سال 93 به 944 هزار و 342 تن در مدت مشابه سال جاری افزایش یافت .
مهندس علی خدمتگزار ادامه داد ؛ در این مدت 358 تن از این نوع کالا با 100 درصد رشد از بندر امیرآباد بارگیری و به سایر کشورها صادرات شده است .
وی افزود: عمده این کالاها از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان ، دوبوفکا ، ولگا گراد و ماخاچ‌کالا وارد بندر امیرآباد شده‌اند که بخش قابل توجه از نیازهای استان و کشور را در بخش غلات تأمین می‌کند.
وی اظهار کرد: این آمار قطعاً با به سرانجام رسیدن پروژه‌های اقتصادی که قرار است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در زمینه فرآوری غلات انجام شود افزایش خواهد یافت.
خدمتگزار گفت: امیدواریم با توجه به رشد چشمگیر تخلیه و بارگیری غلات در این بندر و همچنین برنامه‌های اتخاذ شده برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با غلات ، منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در آینده نزدیک به اهداف خود در این حوزه دست یابد.
برچسب ها: بندر امیرآباد
ارسال نظرات
آخرین اخبار