۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
مهرداد بائوج لاهوتی:

نگران وضعیت سازمان بنادر و دریانوردی هستیم/فعالان بخش خصوصی در حال ترک این حوزه اند

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر نگرانی ها در مورد وضعیت سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: مدیریت در عرصه بنادر و دریانوردی به گونه ای است که همه فعالان بخش خصوصی یکی پس از دیگری در حال ترک این حوزه هستند و این نکته ای است که وزیر راه و شهرسازی نیز از آن مطلع است.
نویسنده: مجید یوسفی
کد خبر: ۵۸۵۳۳
نگران وضعیت سازمان بنادر و دریانوردی هستیم/فعالان بخش خصوصی در حال ترک این حوزه اندمهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگارمانا با انتقاد از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی، تصریح کرد: ضعف بدنه در سازمان بنادر و دریانوردی باعث شده که ضرر و زیان های جدی در این سازمان اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: یکی از مصادیق ضرر و زیان هایی که هم اکنون در حال وارد شدن به سازمان بنادر و دریانوردی است، کند شدن روند پروژه ها است و این کندی روند در حالی روی داده که سازمان بنادر دارای منابع داخلی است و با منابع داخلی خود می تواند پروژه ها را به اتمام برساند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر شاید میلیارد ها تومان پول در حساب سازمان بنادر وجود دارد اما با این وجود پروژه ها متوقف است.
بائوج لاهوتی ادامه داد: توقف پروژه ها و استفاده نکردن از سرمایه موجود باعث شده هم از ارزش اعتبارات این سازمان کاسته شود و هم اینکه برآورد ریالی پروژه ها دچار مشکل شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: وقتی که ضعف در بدنه وجود داشته باشد مسایل و اتفاقات دیگری را نیز رقم می زند که تنها به یک مورد آن اشاره شد.
وی با تأکید بر اینکه ما نگران وضعیت سازمان بنادر و دریانوردی هستیم، افزود: هم اکنون بخش عظیمی از مبادلات ما از طریق حمل و نقل زمینی انجام می شود و این در حالی است که ما در کشورمان استعداد بهره گیری از دریا را به نحو مطلوبی داریم و باید مانند همه دنیا از این ظرفیت استفاده لازم ببریم.
بائوج لاهوتی تصریح کرد: با این روش ها و این مدیریت جز ضرر و کندی نتیجه ای حاصل نخواهد شد چرا که به عنوان مثال در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی ما بحث کمبود اعتبارات را داریم اما در عرصه بهره گیری از ظرفیت دریایی و بنادر ما با چنین مشکلی روبرو نیستیم.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم اکنون مدیریت در عرصه بنادر و دریانوردی به گونه ای است که همه فعالان بخش خصوصی یکی پس از دیگری در حال رفتن از این حوزه هستند و این نکته ای است که خود وزیر راه و شهرسازی نیز از آن مطلع است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار