۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

آمادگی چین برای ایجاد لجستیک پارک در بندر چابهار

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: توافق‌های اولیه برای ایجاد« لجستیک پارک» و شهرک صنعتی توسط سرمایه‌گذاران چینی در بندر چابهار صورت گرفته است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۸۵۲۱
آمادگی چین برای ایجاد لجستیک پارک در بندر چابهار

به گزارش مانا حامدعلی مبارکی، اظهار کرد: در سفر اخیر سفیر چین و هیئت همرا توافق‌های اولیه بر ایجاد لجستیک پارک و هاب منطقه ای برای دسترسی مناسب به کشورهای مستقل مشترک المنافع (C.I.S) و راه اندازی شهرک صنعتی چینی ها در چابهار توافق‌های اولیه شده است.
وی با بیان اینکه شهرک صنعتی چینی‌ها در زمینه های مونتاژ خودرو، خط تولید پردازش مواد معدنی، ساخت لوله، مخازن و برجهای پتروشیمی و پالایشگاه است، افزود: علاوه بر این در این سفر بر ایجاد SPM و مشارکت در ساخت کشتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی چین در چابهار مورد تاکید قرار گرفت.
مبارکی با اشاره به فعالیت شرکت های مختلف چینی در چابهار، بیان کرد: تاکنون حدود 20 شرکت با ملیت چین در این منطقه به ثبت رسیده اند که عمدتا در بخش بازرگانی و تجارت فعال هستند.
وی تمایل سرمایه‌گذاری چین در چابهار را مطلوب توصیف کرد و گفت: پس از لغو تحریم‌ها و همچنین اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در طرح مهم چین برای جاده جدید ابریشم، روابط نوین و رو به گسترش بین دو کشور بیش از پیش رغم خواهد خورد.
به گزارش مانا، سفیرکشورچین درتهران وهیئت همراه در سفر دوروزه خود به منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار از صنایع (فازکارگاهی)، سایت پتروشیمی، پالایشگاه پتروچین پارس، مجتمع فرآوری مواد معدنی، مراکز تجاری، اماکن تفریحی و گردشگری، تاسیسات و پروژه ی توسعه بنادر چابهار (اسکله های شهید بهشتی و شهید کلانتری) بازدید کردند.

برچسب ها: چین چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار