۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
در ماه جاری

نخستین گردهمایی دانشگاه های دریایی برگزار می شود

گردهمایی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی،ماه جاری امسال در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی کشور برگزار می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۵۱۸
نخستین گردهمایی دانشگاه های دریایی برگزار می شودرئیس اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هشت سال متوالی است که هر فصل جلسات اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی برگزار می شود اما از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل عدم هماهنگی های لازم بین دانشگاه ها در فصل بهار و تابستان موفق به برگزاری جلسه اتحادیه نشدیم.                                          
دکتر مسعود صدری نسب اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، آذر ماه نخستین گردهمایی این اتحادیه در سال جاری برگزار می شود.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: ایجاد هماهنگی بین دانشگاه های دریایی، بهره گیری از نظرات هیات علمی دانشگاه های مختلف و تبادل آنها، تبادل داده های دریایی به روز شده، بهره گیری مشترک از کتابخانه های دانشگاه ها از جمله اهداف برگزاری جلسات این اتحادیه است.
این مقام مسئول در دانشگاه خرمشهر اذعان داشت: جلسات این اتحادیه با هدف توسعه فرهنگ دریایی و با استفاده از توسعه رشته های دریایی و ایجاد دانشگاه های جدید در استان های ساحلی صورت می گیرد.                                      
دکتر صدری نسب بیان کرد: همچنین انسجام هر چه بیشتر بین دانشگاه های دریایی و هماهنگی آنها نیز از جمله اهداف برگزاری جلسات اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی است تا با انجام این تبادلات در نهایت بتوانیم آخرین اطلاعات دریایی روز را بین دانشجویان تمام دانشگاه های دریایی کشور به اشتراک گذاریم.                                                                     
وی در ادامه با بیان اینکه جلسات اتحادیه در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی کشور برگزار می شود، گفت: این پژوهشگاه به عنوان یک مرکز فعال علمی در زمینه علوم دریایی یکی از ارکان اصلی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی محسوب می شود.
دکتر صدری نسب اذعان داشت: بار اصلی فعالیت های اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی در راستای انجام هماهنگی های لازم بین دانشگاه های دریایی به عهده پژوهشگاه اقیانوس شناسی و دانشگاه علوم و فنون خرمشهر است.              
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت: توسعه علمی دانشگاه های دریایی کشور از بعد پژوهشی بسیار حائز اهمیت است که این پژوهشگاه می تواند کمک شایانی در این زمینه به این دانشگاه ها داشته باشد.                                     
وی خاطرنشان کرد: جلسه اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در فصل بهار برگزار نشد اما قرار است شهریور ماه جلسه این اتحادیه برگزار شود.                                                                   
وی یادآور شد: روسای تمام دانشگاه های کشور که در آنها رشته های مرتبط با دریا تدریس می شود عضو اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی هستند.                                                                     
به گفته وی، اهمیت به جامعه دریایی، تدوین سرفصل های جدید و بازنگری مجدد سرفصل های رشته های جدید از دیگر موارد مورد بررسی در جلسات اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی است.       
صدری نسب تصریح کرد: در جلسات این اتحادیه درخواست مراکزی که خواستار عضویت در اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی را داشته اند نیز بررسی خواهد شد.
رئیس اتحادیه دانشگاه های دریایی و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی عنوان کرد: امیدواریم آذر ماه امسال با برگزاری جلسه این اتحادیه تصمیمات خوبی در راستای ارتقاء علمی هر چه بیشتر جامعه علمی و پژوهشی کشور برداشته شود.
برچسب ها: دانشگاه دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار