۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

آذر ماه؛ رونق گردشگری در سواحل و تالاب های گیلان

پیش بینی می شود از دهه دوم آذر ماه شاهد ورود حجم زیادی از گردشگران به سواحل استان گیلان و تالاب بین المللی انزلی باشیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۴۹۹
آذر ماه؛ رونق گردشگری در سواحل و تالاب های گیلان
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به خبرنگار مانا گفت: هم اکنون گردشگری در استان گیلان همچون روزهای تابستان از رونق بسیار زیادی برخوردار نیست اما با این وجود همچنان شاهد حضور گردشگران در سطح استان هستیم.
حمید رضا آذر پور گفت: در تعطیلات آخر هفته حضور گردشگران در استان گیلان به ویژه در سواحل استان بسیار پررنگ می شود.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود در تعطیلات اخیر پیش رو که دهه دوم آذر ماه شروع می شود، شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر به استان تا تاریخ بیست و دوم آذر ماه باشیم.                                                                                            
این مقام مسئول در استان گیلان تاکید کرد: از آنجا که مناسبت این تعطیلات تقویمی، مراسم سوگواری ائمه اطهار است، لذا برنامه های مذهبی و آیینی برای گردشگران در این ایام تدارک دیده شده است همچنین از هم اکنون در قالب ستاد تسهیلات سفرهای استان، تدابیر لازم برای استقبال از گردشگران ورودی به استان در این ایام تعطیلات رسمی اندیشیده شده است.                                                                              
به گفته آذر پور، در تلاش هستیم در زمینه ارائه انواع خدمات گردشگری اعم از اقامتی ، پذیرایی و رفاهی بهترین خدمات را به گردشگران ارائه دهیم.
وی همچنین به مساعد بودن شرایط آب و هوایی استان گیلان در این فصل از سال اشاره کرد و گفت: استان گیلان دارای آب و هوایی معتدل است به طوری که در پاییز و زمستان نیز بسیار مطبوع است و همین عامل باعث می شود دراین فصول همچنان گردشگران به این استان سفر کنند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تاکید کرد: از آنجا که دریا در این فصل سال اغلب آرام است، لذا امکان فعالیت هایی نظیر قایقرانی در دریا نیز برای گردشگران فراهم است.
این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه به تالاب انزلی به عنوان جاذبه بی نظیر استان گیلان اشاره کرد و گفت: در فصل پاییز این تالاب بین المللی گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.                                                                 
وی یکی از مهمترین دلایل این امر را آغاز مهاجرت پرندگان دریایی به این تالاب عنوان کرد و گفت: همین عامل باعث می شود تا تورهای طبیعت گردی زیادی برای تماشای پرندگان و گشت در تالاب انزلی وارد استان گیلان شوند.
آذر پور اذعان داشت: انتظار می رود با شروع فصل زمستان و ورود تعداد بیشتری پرنده مهاجر به تالاب انزلی شاهد افزایش حضور تورهای گردشگری به استان باشیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خاطرنشان ساخت: چشم انداز تالاب بین المللی انزلی در نیمه دوم سال بسیار زیباست و همین امر گردشگران را ترغیب می کند تا در این تالاب به وسیله قایق های تفریحی به گشت بپردازند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد زیادی از بومیان اطراف تالاب بین المللی انزلی از حضور گردشگران بهره اقتصادی می برند، خاطرنشان ساخت: بنابراین توجه به حفاظت از محیط زیست تالاب به ویژه از سوی گردشگران اهمیت زیادی دارد چرا که از بین رفتن محیط زیست تالاب علاوه بر تهدید گردشگری باعث از بین رفتن آبزیان این تالاب و به دنبال آن از رونق افتادن صیادی نیز خواهد شد.
وی همچنین از نظارت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بر عملکرد قایق های تفریحی فعال در تالاب بین المللی انزلی خبر داد و گفت: هم اکنون 252 قایق تفریحی در قالب 23 شرکت تعاونی به گردشگران تالاب، خدمات گشت دریایی ارائه می دهند.
برچسب ها: تالاب گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار