۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

برگزاری کلاس های آموزشی حفاظت از فک در آشوراده

به زودی گروهی از فعالان محیط زیست روسیه و قزاقستان به منظور گذراندن آموزش های لازم در خصوص امداد و نجات و حفاظت از فک خزری در مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری آشوراده واردایران خواهند شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۴۸۹
مسئول مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری در گفتگو با خبرنگار مانا بیان کرد: به زودی گروه کارآموزان از روسیه و قزاقستان برای آموزش نحوه امداد و نجات و حفاظت از فک های خزر وارد آشوراده خواهند شد.
امیر صیاد شیرازی در ادامه گفت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته دو نفر به عنوان نماینده از کشور روسیه و یک نفر از کشور قزاقستان به ایران سفر می کنند.
وی اذعان داشت: هزینه سفر این افراد برای آموزش امداد و نجات و حفاظت از فک خزری توسط مرکز لنی هارت در هلند که به حفاظت از فک اختصاص دارد، تامین می شود.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: طبق هماهنگی های صورت گرفته، کلاسهای آموزشی برای این افراد، 12 روز به طول خواهد انجامید.
مسئول مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری اظهار داشت: این افراد پس از گذراندن دوره آموزشی لازم، اطلاعات کسب کرده را در گروه های حفاظتی فک خزری در کشورهای روسیه و قزاقستان برای فعالان محیط زیست به اشتراک خواهند گذاشت.
شیرازی یادآور شد: اوایل مهرماه امسال کارگاه حفاظت از فک خزری با اعزام هیئت ایرانی از مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری به روسیه اعزام شده بود. 
وی با اشاره به اینکه فعالان محیط زیست روسیه از برگزاری این کلاس های آموزشی به شدت استقبال کردند، خاطرنشان ساخت: در این سفر قرار شد گروهی برای آموزش های لازم در زمینه امداد و نجات و حفاظت از فک خزری به درمانی و تحقیقاتی فک خزری آشوراده سفر کنند.
مسئول مرکز درمانی و تقحیقاتی فک خزری تصریح کرد: همچنین در سفر اخیر به روسیه، گروه بین المللی حفاظت از فک خزری را متشکل از برخی نمایندگان روسی، قزاقی و ایرانی تشکیل دادیم.
وی در ادامه گفته های خود اظهار داشت: تشکیل این گروه حفاظتی در جلوگیری از نابودی نسل فک های خزری بسیار موثر خواهد بود.
شیرازی افزود: امیدواریم با برگزاری این کلاس های آموزشی، فعالان محیط زیست در روسیه و قزاقستان نسبت به حفاظت از فک خزری و جلوگیری از شکار های غیر مجاز اقدامات لازم را انجام دهند.
شیرازی تصریح کرد: امیدواریم اعضای گروه بین المللی حفاظت از فک خزری در روسیه و قزاقستان روزه به روز بیشتر شود تا بتوانیم به اهداف تعیین شده در راستای حفاظت از این تنها پستاندار دریای خزر گام های بیشتری برداریم.
به گفته مسئول مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری، ز مانی می توان نسبت به حفاظت از فک خزری اقدامات لازم را انجام داد که تمام پنج کشور حاشیه خزر به صورت هماهنگ و مشترک اقدامات لازم حفاظتی را برای این تنها پستاندار دریای خزر انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه با همکاری مشترک مرکز تحقیقات و احیای فک هلند از سال 2010 مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری در جزیره آشوراده راه اندازی شده است، اذعان داشت: طی سالهای اخیر سعی شده بتوانیم با همکاری مرکز تحقیقات و احیای فک هلند سایر کشورهای حاشیه خزر را نسبت حفاظت فک خزری ترغیب کنیم.
مسئول مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری تاکید کرد: کشور روسیه با داشتن صیادان بی شمار فک خزری و نیز بهره برداری اقتصادی کلان از این گونه با ارزش دریایی در میان پنج کشور حاشیه دریای خزر، بیشترین سهم را در نابودی فک خزری دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار