۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
از سال آینده صورت می گیرد

تدریس رشته شیمی دریا در دانشگاه خلیج فارس بوشهر

در راستای افزایش رشته های تحصیلی دانشگاه خلیج فارس بوشهر از سال آینده رشته شیمی دریا در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۴۷۹
تدریس رشته شیمی دریا در دانشگاه خلیج فارس بوشهر رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در گفتگو باخبرنگار مانا تصریح کرد: افزایش رشته های تحصیلی در دانشکده دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر همواره به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مدیریتی این دانشگاه مطرح بوده است.                              
دکتر عبدالمجید مصلح اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته در راستای تحقق این امر، موفق شدیم موافقت وزارت علوم را برای تدریس رشته شیمی دریا در مقطع ارشد در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اخذ کنیم.
این مقام مسئول در دانشگاه خلیج فارس بوشهر همچنین متذکر شد: پیش از این نیز موفق به اخذ مجوز برای تدریس رشته محیط زیست دریا در مقطع ارشد شده بودیم.                                                                                           
به گفته رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر، بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته سال آینده در رشته شیمی دریا در مقطع ارشد، این دانشگاه دانشجو خواهد پذیرفت.                                                                     
وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت قصد داریم رشته های شیلاتی را در دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس بیشتر توسعه دهیم.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته قصد داریم رشته های دانشکده علوم و فنون دریایی خلیج فارس بوشهر را افزایش دهیم، تصریح کرد: به این منظور هماهنگی های لازم با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است و ایجاد رشته های جدید در حال طی کردن مراحل لازم است.
به گفته مصلح هم اکنون دانشگاه خلیج فارس در رشته های شیلاتی و کشتی سازی جز رتبه های برتر کشور از نظر سطح علمی و آموزشی است که امیدوایم با توسعه رشته های جدید و ارتقاء سطح علمی دانشگاه بتوانیم در سایر رشته های تحصیلی نیز جز دانشگاه های برتر کشور باشیم.
وی در خصوص افزوده شدن رشته های جدید در مقطع دکترا گفت: قصد داریم در این مقطع نیز رشته های جدیدی در دانشگاه تدریس کنیم اما برای سال آینده رشته جدیدی در مقطع دکترا نخواهیم داشت.
وی با اشاره به پذیرش 26 دانشجوی دکتری در 12 کد رشته این دانشگاه گفت: اکنون 30 دانشجوی دکتری در دانشگاه خلیج فارس در حال تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه بیش از پنج هزار دانشجو در دانشگاه خلیج فارس بوشهر تحصیل می‌کنند گفت: پنج هزار دانشجوی این دانشگاه در 25 رشته کارشناسی، یک رشته کاردانی، 43 رشته کارشناسی ارشد و 12 رشته دکتری تحصیل می‌کنند.
مصلح در ادامه سخنان خود از افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبرداد و بیان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه خلیج فارس امسال به یک‌هزار و 232 نفر رسیده است که نسبت به سال قبل 98 درصد افزایش دارد.
وی در ادامه سخنان خود به سند راهبردی دانشگاه خلیج فارس بوشهر اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اهداف این سند راهبردی احداث پردیس دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر است که قرار است در قالب سه دانشکده علوم و فناوری های زیستی دریایی، کسب و کار دریا و مهندسی دریا و سواحل احداث شود.
این مقام مسئول در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت پردیس دریایی در بوشهر در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: طراحی ساخت این پردیس هنوز به اتمام نرسیده و اعتبارات لازم به منظور ساخت این پردیس دریایی برآورد نشده است.
این مقام مسئول در دانشگاه خلیج فارس بوشهر تاکید کرد: ساخت پردیس دریایی حداقل سه الی چهار سال به طول خواهد انجامید که پس از اتمام ساخت پردیس مذکور، کلاس های دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر به آن ساختمان انتقال خواهد یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار