۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

پیش بینی تولید15هزار تن ماهی گرمابی درگلستان

پیش بینی می شود امسال با راه اندازی مزارع غیر فعال میزان تولید ماهیان گرمابی در استان گلستان با هزار تن افزایش نسبت به سال گذشته به 15 هزار تن برسد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۲۵۵
پیش بینی تولید15هزار تن ماهی گرمابی درگلستان
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تولید ماهیان گرمابی در سال گذشته دراستان گلستان، بالغ بر 14 هزار تن بوده است.
سید جواد قدس علوی ادامه داد: پیش بینی می شود این میزان امسال با توجه به بارش قابل توجه نزولات آسمانی در ماههای مهر و آبان و جاری شدن آب در رودخانه ها افزایش یابد.
به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم امسال با فعال کردن مزارع غیر فعال میزان تولید ماهیان گرمابی استان را به 15 هزار تن برسانیم.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان یادآور شد: همچنین میزان تولید ماهیان سردابی استان گلستان در سال گذشته 645 تن بوده است.
وی تاکید کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته و اقدامات انجام شده انتظار می رود تولید ماهیان سردآبی گلستان امسال به 700 تن رسد. 
این مقام مسئول در استان گلستان خاطرنشان ساخت: مجموع تولید ماهیان گرمابی کشور در سال گذشته حدود 170 هزار تن بوده است.
به گفته وی بر اساس این آمار ارائه شده از سوی دفتر منابع توسعه آبزی پروری ماهیان آب شیرین همچنین سال گذشته در مجموع 120 هزار تن ماهی سردآبی تولید شده است.
قدس علومی تاکید کرد: بر اساس اعلام سازمان شیلات ایران سال گذشته بیش از50 هزار تن از ماهیان گرمابی و 600 تن ماهی سردابی به خارج از کشور صادر شده است.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان همچنین یادآور شد: این محصولات شیلاتی به کشورهای عراق، آذربایجان، روسیه و افغانستان صادرات شده اند.
وی در خصوص پرورش ماهیان خاویاری در استان گلستان گفت: امسال 90 میلیون و پانصد هزار قطعه بچه ماهی استخوانی و خاویاری در استان گلستان تکثیر و پرورش داده شده است.
این مقام مسئول در استان گلستان عنوان کرد: امسال در مجموع یک میلیون و 100 هزار قطعه بچه ماهی خاویاری در مراکز پرورشی استان گلستان تولید و تکثیر شده است. 
علوی خاطرنشان ساخت: از این تعداد بچه ماهی خاویاری تولید شده در مراکز تکثیر استان تعداد 500 هزار قطعه در دریا رهاسازی شود.
وی همچنین اظهار داشت: 600 هزار قطعه بچه ماهی خاویاری نیز به مراکز پرورش ماهیان خاویاری دولتی و خصوصی کشور انتقال داده خواهد شد.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان به پرورش میگوی گلستان اشاره کرد و گفت: امسال راندمان تولید در مزارع پرورش میگوی استان به شدت افزایش یافته است.
علوی با اشاره به افزایش 60 درصدی تولید میگوی پرورشی در سال جاری خاطرنشان ساخت: سال گذشته راندمان تولید در سطح دو تن بود که امسال این میزان به سه تن رسیده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 480 تن میگوی پرورشی در مزارع استان تولید شده بود، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال این رقم به 750 تا 800 تن برسد.
این مقام مسئول در استان گلستان اظهار داشت: سال گذشته 243 هکتار از مزارع میگوی استان زیر کشت رفته بود که امسال این مقدار به 270 هکتار افزایش یافته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برداشت از مزارع میگوی گمیشان از مهر ماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار