۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

پیشرفت 98درصدی سکوی فاز 19 پارس جنوبی

مدیر‌عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: در اجرای لوله‎گذاری فازهای 20 و 21 پارس جنوبی 203 کیلومتر عملیات لوله گذاری دریایی انجام شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۷۸۰۵
پیشرفت 98درصدی سکوی فاز 19 پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مانا از بوشهر، غلامرضا منوچهری با بیان اینکه خط لوله‌ دریایی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی بدست متخصصان این شرکت انجام شده اظهار داشت: لوله‎گذاری فازهای 20 و 21 پارس جنوبی متخصصان شرکت مهندسی تاسیسات دریایی ایران شامل 2 خط اصلی به طول 203 کیلومتر است.
وی افزود: در اجرای این طرح 48 کیلومتر کابل‌گذاری دریایی انجام شده است.
مدیر‌عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران بااشاره به اینکه عملیات مهندسی، خرید، ساخت و نصب این پروژه توسط این شرکت انجام شده گفت: دو سکو در فازهای 20 و 21 پارس جنوبی به همراه 2 جاکت، پایه اصلی و متعلقات سکو نصب شده است.
منوچهری با اشاره به پیشرفت سکوی یاد شده گفت: اکنون عرشه‎های سکوهای فاز 20 و 21 پارس جنوبی دارای 81 درصد پیشرفت است که به‌زودی تکمیل و در اختیار کارفرما قرار می‎گیرد.
مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران ادامه داد: سکوی فاز 19 پارس جنوبی دارای 98 درصد پیشرفت است که به‌زودی تکمیل و به بهره‌برداری می‎رسد
منوچهری گفت: با تکمیل این سکو، ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی بیش از 500 میلیون فوت مکعب گاز افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به ساخت 5 سکوی میدان گازی پارس جنوبی تصریح کرد: 5 سکوی پارس جنوبی که در خرمشهر در حال ساخت است تا شش ماه آینده بارگیری و برای نصب به این میدان گازی منتقل می‌شود.

برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار