۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

ملوانان هندی زندانی در ایران آزاد شدند

وزیر خارجه هند از آزادی 9 ملوان هندی زندانی در ایران خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۷۷۸۹
ملوانان هندی زندانی در ایران آزاد شدند
به گزارش مانا سوشما سواراج امروز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توییتر با ابراز خرسندی از آزادی ملوانان هندی از ظریف قدردانی کرد.
وی مرداد سال جاری در دیدار با محمد جواد ظریف از وی خواسته بود مقدمات آزادی 9 ملوان زندانی درایران را فراهم کند.
این ملوانان هندی به جرم قاچاق نفت دو سال پیش دستگیر و به زندان و جریمه مالی محکوم شدند.
روزنامه هندی ایندین اکسپرس نیز امروزچهارشنبه درگزارشی با اعلام آزادی 9 ملوان هندی نوشت:هنوز مشخص نیست جریمه 2.9 میلیون دلاری این 9 ملوان هند پرداخت شده است یا نه.
این ملوانان هندی درحالی آزاد می شوند که تاکنون از سرنوشت 12 سرنشین قایق ایرانی که پنجم جولای (14 تیر )در نزدیکی کرلا درجنوب هند توقیف شد و سرنشینان آن بازداشت شدند خبری در دست نیست .
مراد علی اسلامی کنسول ایران در دهلی نو درگفت وگویی با انتقاد از طولانی شدن روند رسیدگی به وضعیت سرنشینان قایق ماهیگیری توقیف شده ایرانی ،خواستار آزادی هرچه سریعتر این افراد شده بود.
وی افزود:سرنشینان این قایق اول اگوست (دهم مرداد) برای تعیین هویت دراختیار اداره امنیت و تحقیقات ملی هند قرار گرفتند و قرار شد با تکمیل مدارک تا 26 اگوست(چهارم شهریور) بار دیگر به دادگاه معرفی شوند.
کنسول ایران در هند ، محاکمه و چاپ عکس اتباع ایرانی پیش از دسترسی کنسولی به این افراد را خلاف قوانین بین المللی دانست و اظهار کرد:سفارت ایران در دهلی نو به محض اطلاع از توقیف قایق، درخواست دسترسی کنسولی به اتباع بازداشت شده ایرانی را کرد.
روز گذشته رسانه های هند اعلام کردند که اداره امنیت و تحقیقات ملی هند دراقدامی عجیب از وزارت معادن این کشور خواسته محل عبور این قایق ایرانی تا کرلا را برای یافتن مدارک، مورد بررسی دوباره قرار دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار