۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
در نیمه نخست امسال انجام شد:

افزایش 16 درصدی درآمد گمرکات گیلان

مجموع درآمد گمرکات استان گیلان طی شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 16 درصدی همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۵۱۹
افزایش 16 درصدی درآمد گمرکات گیلان

ناظرگمرکات استان گیلان ومدیرکل گمرک انزلی در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری گمرکات گیلان موفق به اخذ 2752 میلیارد و967 میلیون و 962 هزار ریال درآمد شد.
به گفته محمد شهبازی بر این اساس درآمد گمرکات گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشته است.
شهبازی افزود:در شش ماهه امسال حدود 149 میلیون و 510 هزار و 231 دلار کالای غیرنفتی با وزن 256 هزارو 280 تن از گمرکات گیلان شامل انزلی، آستارا و حسن رود صادر شده است .
وی در ادامه گفته های خود تصریح کرد: 55هزار و 852 تن از کالاهای فوق از گمرک انزلی، 194 هزار 128 تن از گمرک آستارا و مابقی از گمرک حسن رود صادر شده است.
شهبازی عمده کالاهای صادر شده از گمرکات گیلان را محصولات نباتی ، محصولات معدنی و مصنوعات از آن ، محصولات صنایع غذایی و محصولات نساجی عنوان کرده و افزود: این کالاها به بیش از 30 کشور دنیا صادر شده است.
ناظرگمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک انزلی تصریح کرد: صادرات گمرکات استان عمدتاً به کشور آذربایجان ، روسیه ، قزاقستان ، عراق و ترکیه انجام شده است.
شهبازی ادامه داد: همچنین با کشورهایی نظیر گرجستان ، قزاقستان ، هند ، اکراین ، آلمان ، بلوروس ، ارمنستان ، فرانسه ، جمهوری مولداوی ، انگلستان، پاکستان ، امارات متحده عربی ، مالزی ، عراق ،افغانستان و ... مبادلات تجاری داشته ایم.
این مقام مسئول در استان گیلان گفت: کشورهایی همچون استونی ، جمهوری چک ، تایوان و سومالی از جمله کشورهایی هستند که به مقصد کالاهای صادراتی ما افزوده شده اند.
ناظر گمرکات استان گیلان یادآور شد: در شش ماهه نخست سالجاری بالغ بر 889 هزار و 195 تن کالا به ارزش 463 میلیون و 688 هزار و 156 دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات قطعی شده است .
شهبازی تصریح کرد: عمده کالاهای وارد شده به گمرکات گیلان شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی ، لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی است.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: عمده واردات گمرکات استان گیلان ازکشورروسیه، آذربایجان ، قزاقستان ، ترکیه ، امارات و .... بوده است.
ناظر گمرکات استان گیلان تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 139 میلیون و 909 هزار و 417 دلار با وزن 152هزار و 048 تن از مبداء گمرکات گیلان ترانزیت خارجی صورت گرفته است.
به گفته شهبازی، این مقدار ترانزیت خارجی صورت گرفته از نظر ارزشی 20 درصد و از نظر وزنی 305 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

برچسب ها: گمرک گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار