۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

پاکسازی سواحل گیلان به مناسبت هفته جهانگردی

سواحلی از استان گیلان که در مناطق گردشگری واقع شده اند، با هدف اشاعه فرهنگ توسعه گردشگری دریایی همراه با حفاظت محیط زیست و با همکاری دانشجویان و سازمان های مردم نهاد در هفته جهانگردی پاکسازی خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۴۸۹
پاکسازی سواحل گیلان به مناسبت هفته جهانگردی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا یادآور شد: به مناسبت بزرگداشت هفته جهانی جهانگردی برنامه های ویژه ای در استان گیلان اجرا خواهد شد.
به گفته حمید رضا آذر پور یکی از مهمترین این برنامه ها در هفته جهانگردی که با هدف اشاعه فرهنگ توسعه گردشگری دریایی همراه با حفاظت محیط زیست صورت می گیرد، پاکسازی سواحلی از استان است که در مناطق گردشگری واقع شده اند.
آذر پور اذعان داشت:این امر با کمک دانشجویان و سازمان های مردم نهاد در راستای حفاظت محیط زیست سواحل و دریا صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه گفته های خود همچنین از تخفیف 30 تا 50 درصدی تمام مراکز اقامتی استان گیلان در هفته جهانگردی خبر داد و گفت: در این هفته شرایطی فراهم شده تا مسافران با پرداخت های کمتر بتوانند از امکانات گردشگری استان بهره مند شوند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در هفته جهانگردی در سواحل 9 شهرستان ساحلی استان جشنواره ها و مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول در استان گیلان اظهار داشت: همچنین نمایشگاه های صنایع دستی در محل طرح های سالم سازی دریای استان گیلان بر پا می شود.
آذر پور همچنین از برگزاری تور به مقاصد گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی استان گیلان در ایام هفته جهانی جهانگردی خبر داد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه تصریح کرد: بازدید از قلعه رودخان، موزه میراث روستایی گیلان و روستای تاریخی ماسوله در دستور کار برگزار کننده این تورهای گردشگری قرار دارد.
وی خاطرنشان ساخت: اجرای برنامه های محلی، موسیقی محلی، گلباران مزار شهدا، اجرای زنگ گردشگری، سخنرانی های مختلف در ارتباط با گردشگری و حضور مسئولین گردشگری استان در ادارات مختلف از دیگر اقداماتی است که به مناسبت بزرگداشت این هفته برگزار خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان در آثار تاریخی و گردشگری استان به عنوان یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده در این هفته خبر داد و گفت: جشنواره بامبو نیز به عنوان یکی از نمادهای استان گیلان نیز امسال در لاهیجان برگزار می شود.
این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه به برگزاری جشنواره اقوام منطقه ای در شهرستان رشت طی این هفته اشاره کرد.
به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، تمام این برنامه ها در بازه زمانی پنجم تا دوازدهم مهرماه برگزار می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه گفته های خود تصریح کرد: شهرستان انزلی همچنان بیشترین گردشگران را در میان سایر شهرستان های استان به خود جذب می کند، لذا برنامه های بسیار خوبی در هفته جهانگردی در این شهرستان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه وجود تالاب بین المللی انزلی یکی از دلایل مهم جذب گردشگران به این بندر زیبا است، خاطرنشان ساخت: رویش گل های لاله و نیلوفر آبی که از اواخر خرداد ماه آغاز می شود معمولاً تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و همین امر باعث شده تا لذت گشت در تالاب انزلی برای گردشگران دوچندان شود.
آذر پور گفت: در راستای ارتقای خدمات مناسب به گردشگران ورودی به تالاب، ساماندهی قایق های تفریحی امسال نیز همچون سالهای گذشته انجام شده و نظارت بر نرخ آنها صورت گرفته است.
برچسب ها: پاکسازی سواحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار