۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

استقبال گردشگران تابستانی از سواحل گلستان

میزان استقبال گردشگران تابستانی از خدمات گردشگری سواحل و دریای گلستان در مقایسه با سالهای گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۴۶۴
استقبال گردشگران تابستانی از سواحل گلستان
علی نذیری، معاون اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هفته گذشته بازرسانی از وزارت کشور از طرح های سالم سازی فعال در استان گلستان بازدید به عمل آورند.
به گفته وی، در این بازدید عملکرد استانداری گلستان در راستای فراهم کردن شرایط ایمن برای شنای گردشگران و خدمات رسانی به آنها مورد تایید قرار گرفت.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل گلستان اذعان داشت: فعالیت طرح های سالم سازی در استان گلستان تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: بر اساس آمار امسال از ابتدای خردادماه تا کنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر غرق شدگی گردشگران در آبهای استان گلستان نداشته ایم.
مدیر کل اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در ادامه سخنان خود یادآور شد: امسال تعداد ناجیان غریق در طرح های سالم سازی فعال در استان افزایش یافته است.
به گفته نذیزی، در سال جاری 200 میلیون تومان به منظور خرید تجهیزات امداد و نجات در طرح های سالم سازی استان گلستان هزینه شده است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گلستان تاکید کرد: با استفاده از این اعتبارات جت اسکی و قایق های بادی خریداری و در اختیار ناجیان غریق برای افزایش سرعت امداد و نجات به غرق شدگان احتمالی داده شده است که بسیار نیز نتیجه بخش بوده است.
مدیر کل اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تاکید کرد: همچنین مبلغ 400 میلیون تومان نیز در بخش ایجاد امکانات گردشگری در سواحل گلستان هزینه شده است.
به گفته نذیری، این میزان اعتبارات از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته بود که به طور کامل تمام آن در سواحل هزینه شد.
وی اظهار امیدواری کرد: وزارت کشور امسال اعتبارات قابل توجهی در راستای توسعه طرح های سالم سازی در نوار ساحلی شمال کشور به ویژه استان گلستان تخصیص دهد.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل گلستان در ادامه از استقبال چشمگیر گردشگران تابستانی از سواحل گلستان خبر داد و گفت: امسال بیش از هر تابستان دیگری شاهد میزان ورود گردشگران به سواحل گلستان بودیم.
نذیری خاطرنشان ساخت: برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین که در شهریور ماه برگزار شد نیز عامل موثری در جذب هر چه بیشتر گردشگران به استان گلستان بود.
به گفته وی، بخشی از این جشنواره در سواحل گمیشان به مدت سه روز برگزار شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و طی آن فرهنگ ساحل نشینان به نمایش درآمد.
وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قصد داریم از سال آینده جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین را به صورت بین المللی برگزار کنیم تا تاثیر بیشتری در جذب گردشگران ورودی به استان داشته باشد.
وی یکی از مهمترین پتانسیل های گردشگری استان گلستان را جزیره آشوراده عنوان کرد و گفت: استاندار گلستان در سخنرانی که در جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین داشتند اعلام کردند که ایجاد طرح گردشگری در جزیره آشوراده جز مصوبات هیات دولت است.
نذیری اذعان داشت: با توجه به تاکید استاندار گلستان بر ضرورت تسریع در ایجاد امکانات گردشگری در این جزیره ، بر این اساس به زودی اقدامات لازم در خصوص توسعه گردشگری جزیره آشوراده برای تبدیل شدن به قطب گردشگری شمال کشور انجام خواهد شد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان خاطر نشان ساخت: هنوز آمار نهایی ازمیزان ورود گردشگران به استان و سواحل گلستان اعلام نشده است.
وی بیان کرد: به منظور تهیه این آمار ارگان های مختلفی در استان از جمله فرمانداری ها، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و پایانه ها با استانداری همکاری خواهند داشت.
نذیری اظهار داشت: پس از اخذ آمارهای مختلف از این ارگان ها در نهایت رقمی به عنوان میانگین تعیین می شود که این رقم تعیین کننده میزان گردشگران ورودی به استان گلستان و سواحل آن در ایام تابستان خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار