۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

دانشکده دریانوردی در خوزستان راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان از راه اندازی دانشکده دریانوردی در استان با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در راستای هدف تربیت نیروی انسانی ماهر در این بخش خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۶۴۲۷
دانشکده دریانوردی در خوزستان راه اندازی می شود
دکتر علی حسین حسین زاده در گفتگو با خبرنگارمانا با اشاره به امضای توافق نامه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان برای راه اندازی دانشکده دریانوردی بیان کرد: مقدمات راه اندازی این دانشکده فراهم شده و امیدواریم دانشکده دریانوردی خوزستان در سال جاری دانشجو بپذیرد.
وی گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل خوب خوزستان به عنوان یک استان بندری با داشتن چند بندر مهم واستراتزیک ازجمله بندر امام و بنادر آبادان وخرمشهر بیان داشت : خوزستان می تواند با همکاری خوب اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان نسبت به کشف استعدادهای خوب و آموزش دانشجویان متخصص در امر دریانوردی اقدام کند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در ادامه افزود: با راه اندازی دانشکده دریانوردی در استان خوزستان به یکی از بهترین ظرفیت های علمی مهارتی و فنی در خصوص آموزش نیروهای کارشناس در امور بنادر و دریانوردی خواهیم رسید.
دکتر حسین زاده افزود: راه اندازی این مرکزعلمی علاوه بر جذب جوانان بومی منطقه و تربیت نیروی های متخصص و کارشناس مورد نیاز دستگاه های اجرایی و اداری مرتبط با دریا ، تاثیر بسزایی در توسعه همه جانبه و همچنین ایجاد اشتغال مولد در استان داشته است .
در استان خوزستان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیش از پنج هزار دانشجو در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد نقش مهمی در تامین نیروی متخصص دریایی دارد.
استان خوزستان با داشتن هشت بندر فعال و 500کیلومتر خط ساحلی یکی از استان های مستعد در توسعه بخش صنایع دریایی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار