۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵

اختصاص ردیف بودجه برای کارون در برنامه ششم

بر اساس مصوبه شورای عالی آب کشور در برنامه ششم توسعه، ردیف اعتباری ویژه ای به منظور بهبود کیفیت آب رودخانه کارون تخصیص خواهد یافت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۴۰۶
اختصاص ردیف بودجه برای کارون در برنامه ششم
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اخیراً جلسه ای در شورای عالی آب با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون وزیرنیرو، معاون وزیرجهاد کشاورزی و معاون وزیر صنایع در خصوص کیفیت آب کارون در محل وزارت نیرو برگزار شد.
احمد رضا لاهیجان زاده ادامه داد: در این جلسه مقرر شد وضعیت آلودگی آب رودخانه کارون در کمیته تخصصی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.
این مقام مسئول در استان خوزستان اذعان داشت: در این جلسه همچنین گزارش جامعی از آخرین وضعیت رودخانه کارون و نتایج آزمایش های مختلف صورت گرفته روی آب این رودخانه جهت مشخص شدن میزان آلودگی آب این رودخانه مطرح شد.
وی تاکید کرد: همچنین در این جلسه منابع آلوده کننده رودخانه کارون و محدوده هایی از کارون که دارای بیشترین میزان آلودگی هستند به صورت مستند ارائه شد تا اعضای شورای عالی آب بیش از پیش با بحران موجود در خصوص آلودگی آب این رودخانه آشنا شوند.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان اظهار داشت: در شورای عالی آب وزارت نیرو مقرر شد تمام طرح و پروژه هایی که باعث کاهش آلودگی رودخانه کارون می شود با مسئولیت وزارت نیرو بازنگری و هر چه سریعتر اجرایی شوند.
وی گفت: در نهایت در جلسه دیگری که در اهواز برگزار شد، تمام پروژه های تعریف شده برای کاهش آلودگی آب رودخانه کارون از نظر هزینه و زمان اجرا اصلاح شد.
لاهیجان زاده تصریح کرد: این پروژه های تعریف شده در راستای کاهش آلودگی رودخانه کارون به عنوان پرآب ترین رودخانه کشور، هم اکنون آماده ارائه به شورای عالی آب برای تصویب نهایی توسط اعضای این شورا است که به زودی به این شورا ارسال خواهد شد.
این مقام مسئول در استان خوزستان در ادامه گفته های خود یادآور شد: پس از تصویب این پروژه ها در شورای عالی آب ،از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای اجرایی شدن در برنامه پنج ساله ششم توسعه لحاظ خواهد شد.
وی همچنین یادآور شد: به این ترتیب ردیف اعتباری خاصی برای بهبود کیفیت رودخانه کارون در برنامه پنج ساله ششم توسعه تخصیص خواهد یافت.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان تاکید کرد: امیدواریم نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی پیگیریهای لازم را جهت تصویب هر چه سریعتر این اعتبارات برای بهبود کیفیت آب رودخانه کارون در برنامه ششم توسعه داشته باشند.
به گفته این مقام مسئول محیط زیست در استان خوزستان در صورتی که اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای بهبود کیفیت آب رودخانه کارون در برنامه پنج ساله ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسد، شاهد وقوع یکی از بزرگترین اقدامات چند دهه اخیر نظام به صورت متمرکز و قانونی در خصوص مشکلات زیست محیطی رودخانه کارون بوده ایم.
وی اظهار امیدواری کرد: توجه مسئولان کشور نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی رودخانه کارون که از اهمیت خاصی برای محیط زیست استان خوزستان و حتی سایر استان های کشور برخوردار است، همچنان به طور جدی ادامه داشته باشد.
لاهیجان زاده گفت: مقامات مسئول در استان خوزستان نیز نهایت تلاش خود را برای از بین بردن مشکلات زیست محیطی رودخانه کارون انجام می دهند.
برچسب ها: کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار