۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
باورصاد خبر داد:

تدریس رشته محیط زیست دریا در دانشگاه خلیج فارس بوشهر

از سال جاری تحصیلی رشته محیط زیست دریا در دانشکده علوم و فنون دریایی خلیج فارس بوشهر تدریس خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۳۷۶
تدریس رشته محیط زیست دریا در دانشگاه خلیج فارس بوشهر
رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهربه خبرنگار مانا گفت: در سال تحصیلی جاری 15 نفر دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر پذیرفته شده اند.
دکتر پرویز باورصاد، افزود: اما در تلاش هستیم تا در سال آینده بتوانیم رشته محیط زیست دریا را به رشته های دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیافزاییم.
رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: هم اکنون در دانشکده علوم و فنون دریایی خرمشهر سه رشته زیست فناوری دریا، مدیریت حمل و نقل دریایی و شیمی دریا تدریس می شود.
به گفته وی، تمام رشته هایی که در دانشکده علوم و فنون دریایی خرمشهر تدریس می شوند در مقطع کارشناسی ارشد هستند.
وی افزود: همچنین رشته مهندسی کشتی سازی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در دانشکده مهندسی خلیج فارس بوشهر تدریس می شود.
دکتر باورصاد اظهار داشت: رشته تاریخ خلیج فارس نیز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خلیج فارس هر ساله دانشجو می پذیرد.
وی همچنین از تدریس رشته شیلات در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه خلیج فارس خبر داد و گفت: دانشکده این رشته در شهرستان برازجان واقع شده است.
رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس اذعان داشت: در نظر داریم تمام رشته های مرتبط با دریا در در دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس منسجم کنیم و به همین منظور زمینی در محل دانشگاه خلیج فارس در شهرستان بوشهر برای احداث ساختمان مجهزی ویژه دانشکده علوم و فنون دریایی اختصاص یافته است.
دکتر باورصاد یادآور شد: امیدواریم با اخذ مجوزهای لازم و تخصیص اعتبارات لازم از سوی وزارت علوم از سال آینده شاهد آغاز عملیات ساخت و ساز این دانشکده باشیم.
وی خاطرنشان ساخت: با ساخت این دانشکده رشته های زیست فناوری دریا، مدیریت حمل و نقل دریایی، شیمی دریا، مهندسی کشتی سازی، تاریخ خلیج فارس و شیلات در قالب یک دانشکده واحد با نام علوم و فنون دریایی خلیج فارس بوشهر تدریس خواهند شد.
این مقام مسئول در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، اذعان داشت: قرار است با توجه به نیازهای موجود و درخواست دانشجویان، سرفصلهای جدیدی را در برخی رشته ها در مقاطع ارشد و دکترا در دانشکده علوم وفنون دریایی خلیج فارس بوشهر ایجاد کنیم.
دکتر باورصاد اظهار داشت: در جلساتی که برای تصمیم گیری درخصوص ایجاد این سرفصل های جدید در کمیته علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس صورت می گیرد، هیئت علمی دانشگاه حضور دارند.
وی یادآور شد: در همین راستا پس از تصمیم گیری نهایی در کمیته علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس از نظرات کارشناسان مربوطه توسط سازمان بنادر و دریانوردی کمک خواهیم گرفت.
به گفته وی، سازمان بنادر و دریانوردی نیز موضوعات مرتبط با ارگان های دریایی را به آنها انتقال داده تا بتوانیم در نهایت رشته های جدید با دروس ضروری را ایجاد کنیم.
برچسب ها: بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار