۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

امکان افزایش 2.5برابری اشتغال در خرمشهر

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با افزایش سطح فعالیت های شرکت های حمل و نقل دریایی در خرمشهر امکان افزایش 2.5برابری اشتغال در این منطقه وجود دارد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۶۳۳۷
امکان افزایش 2.5برابری اشتغال در خرمشهر
ولی الله حیاتی در گفتگو با خبرنگار مانا فزود: هم اکنون چهار هزار نفر در شرکت های حمل و نقل دریایی در خرمشهر مشغول کارند که با توسعه شرکت های حمل و نقل و افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندرگاه خرمشهر این میزان اشتغال به 10هزار نفر خواهد رسید.
وی افزود: خرمشهر با توجه به ظرفیت های موجود می تواند به عنوان قطب مهم ساخت کشتی و صنایع مرتبط با دریا در بخش های مختلف باشد اما باید تلاش کرد این صنعت در خرمشهر رونق گیرد زیرا اساس توسعه خرمشهر بر مبنای صنایع دریایی و بندری است.
فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه افزود: با لایروبی اروندرود و امکان تردد کشتی های بالای 25هزار تن و به تبع آن افزایش تردد کشتی های تجاری امکان ایجاد اشتغال مولد در بخش دریایی و بندری در منطقه فراهم می شود و می توان ادعا کرد بندر خرمشهر به جایگاه واقعی خود دست خواهد یافت.
حیاتی افزود: تاپیش از جنگ تحمیلی ، بندر خرمشهر به عنوان فعالترین بندر کشور پذیرای خیل عظیمی از کارگران مهاجر بود ولی هم اکنون جمعیت زیادی از جوانان خرمشهری در جستجوی کار هستند.
فرماندار خرمشهر در ادامه فعالیت منطقه آزاد اروند را در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی موثر خواند و افزود: باید با ایجاد جاذبه های اقتصادی ، سرمایه گذاران خارجی را برای سرمایه گذاری در بخش های صنایه دریایی تشویق کرد.
گفتنی است تخلیه و بارگیری کالا در خرمشهر تا پیش از شروع جنگ تحمیلی سالانه 4.5میلیون تن بود ولی هم اکنون به 2.1میلیون تن کاهش یافت.
در جریان جنگ هشت ساله رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران ، همه تاسیسات و زیرساخت های بندر خرمشهر نابود شد.
برچسب ها: خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار