۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

با صید غیرمجاز در خلیج فارس برخورد می شود

قائم مقام سازمان شیلات ایران تاکید کرد: با هم اشکال صید غیرمجاز در خلیج فارس با هدف صیانت و حفاظت از ذخایر آبزیان برخورد قانونی و بدون اغماض صورت می گیرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۶۱۳۹
با صید غیرمجاز در خلیج فارس برخورد می شود
سیف الله حقیقی در گفتگو با خبرنگار مانا در خوزستان با اشاره به اینکه صید غیرمجازبه صورت صید در فصل ممنوع ، استفاده از تورهای غیرمجاز و ورود شناورهای خارجی به آبهای سرزمینی کشورمان صورت می گیرد افزود: سازمان شیلات با همه امکانات و توان با پدیده صید غیرمجاز برخورد کرده و خواهد کرد.
وی با اشاره به روند کاهش صید آبزیان در خلیج فارس و آبهای خوزستان در سال های اخیر، دلیل اصلی این روند کاهش صید آبزیان را کاهش ذخایر آبزیان ناشی از فشار بیش از حد به منابع و فرصت ندادن لازم به تکثیر آبزیان عنوان کرد.
قائم مقام سازمان شیلات ایران در ادامه گفت: مجموعه عوامل زبانبار ، سبب شده که با کاهش ذخایرآبزیان روبرو شویم.
حقیقی به پدیده صید غیرمجاز در فصل ممنوعیت صید توسط صیادان عراقی در صیدگاههای خوزستان اشاره کرد و خواستار اتخاذ راهکارهایی برای توقف یا محدودیت در صید ماهی توسط صیادان عراقی شد.
قائم مقام شیلات کشور در ادامه ، خوزستان را به لحاظ آبزی پروری در آبهای شور و لب شور دارای ظرفیت های بسیار مناسب توصیف کرد و خواستار سرمایه گذاری در این بخش شد.
وی گفت: سازمان شیلات در این راستا آمادگی دارد تسهیلات بانکی و ارزی از محل صندوق توسعه ملی در اختیار متقاضیان این بخش قرار دهد.
در استان خوزستان حدود 950 واحد آبزی پروری فعال هستند.
بنا به این گزارش حقیقی در سفر به خوزستان ، نبی الله خون میرزایی را به عنوان مدیرکل جدید شیلات خوزستان معرفی کرد.
برچسب ها: صید آبزیان
ارسال نظرات
آخرین اخبار