۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

پیشرفت97 درصدی طرح توسعه تأسیسات زیربنایی بندر خلیج‌فارس

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پیشرفت 97 درصدی طرح توسعه تأسیسات زیربنایی بندر خلیج‌فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به منظور پاسخگویی به تقاضای سرمایه‌گذاران خبر داد .
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۶۱۰۲
پیشرفت97 درصدی طرح توسعه تأسیسات زیربنایی بندر خلیج‌فارس
به گزارش مانا عباس کمالی ضمن اعلام این خبر افزود: با عملیاتی شدن طرح جامع توسعه بندر خلیج‌فارس 130 هکتار پس‌کرانه جدید به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی الحاق و زمینه اشتغال 2500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود .
وی افزود: احداث ساختمان پست اصلی برق بندر به همراه دو پست کمپکت، کابل‌کشی فشار متوسط به طول حدودی 41 هزار متر و فشار ضعیف به طول حدودی 37هزار و 500 متر و احداث شبکه فیبر نوری از دیگر اقدامات انجام پذیرفته در زمینه تأسیسات برقی است.
به گفته این مقام مسئول، همچنین در بخش تأسیسات مکانیکی لوله‌گذاری و احداث شبکه فاضلاب به طول 6هزار و500 متر و احداث شبکه آب‌شرب به طول حدود 9 هزار متر و لوله‌گذاری، احداث شبکه آب فضای‌سبز به طول حدود 9500 متر و شبکه آب آتش‌نشانی به طول حدود 11 هزار متر عملیاتی شده است.
وی اضافه کرد: در تمامی قسمت‌ها، تجهیزات و ادوات موردنیاز به طور کامل نصب و پروژه مهیای بهره‌برداری است .
معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در مرحله اول احداث این بندر 40 هکتار زمین دراختیار شرکت‌ها قرار گرفته است، گفت: تا اواخر سال 93، بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط 13 شرکت در این بندر سرمایه‌گذاری نفتی شده است .
کمالی ضمن بیان این مطلب که طرح هم‌اکنون 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: زمین‌ها هم‌اکنون طبق ضوابط مناطق ویژه اقتصادی نرخ مناسبی به صورت اجاره و BOT در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد .
وی همچنین اظهار کرد: با تکمیل طرح توسعه تأسیسات زیربنایی بندر خلیج‌فارس، ظرفیت این بندر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند، گفت: تأسیسات زیربنایی بندر خلیج‌فارس بر اساس مأموریت طرح جامع بندر از بهمن ماه سال 91 آغاز شد.
لازم به ذکر است، بندر خلیج‌فارس با 9 پست اسکله در زمینه صادرات انواع فرآورده‌های نفتی، قیر، نفتا و بنزین فعال است و ترانزیت از ترکمنستان و عراق به این بندر و سوخت رسانی به کشتی‌ها در تنگه هرمز از جمله فعالیت‌های این بندر است .
گفتنی است، سالانه حدود 24 میلیوت تن کالای نفتی از این بندر صادر، وارد، ترانزیت و ترانشیپ شد .
برچسب ها: بندر خلیج فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار