۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

دریای خلیج فارس در استان بوشهر مواج است

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با افزایش سرعت وزش باد جنوبی و ارتفاع موج، دریای خلیج فارس دراستان بوشهر مواج است و شناورهای کوچک از دریاروی خودداری کنند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۶۰۹۸
دریای خلیج فارس در استان بوشهر مواج است

نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با بیان اینکه ابرهای هم‌رفتی درآسمان استان بوشهر استقراریافته است اظهار داشت: بااستقرار ابرهای هم‌رفتی در آسمان استان بوشهر شاهد رعدو برق باران همراه با تگرگ هستیم.
وی با اشاره به اینکه وزش باد و گردو خاک ، از ظهر دیروز دراستان بوشهر به وقوع پیوسته است گفت: با افزایش ابر در برخی نقاط استان بوشهر شاهد رگبار باران و رعدوبرق و تند باد لحظه ای هستیم.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهرجهت باد راغالبا جنوب شرقی تا جنوب غربی دانست و بیان کرد: سرعت باد دراستان بوشهر 12 تا 36 کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات تا 48 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.
شفیع خدایی ارتفاع موج دریای خلیج فارس دراستان بوشهر را تشریح کرد و گفت: ارتفاع موج دریا 60 تا 120 سانتی متر گاهی تا 150 سانتی متر و در سواحل جنوبی استان بوشهر 90 تا 180 گاهی 210 سانتی متر پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه دریای خلیج فارس به ویژه درنقاط جنوبی استان بوشهر مواج است گفت: به سبب مواج بودن دریا دریانوردان با شناورهای سبک مانند لنج و قایق تا 24 ساعت از دریاروی در خلیج فارس خودداری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار